Mathematical ability vs. Problem-solving style: IRTree modeling of the TIM test items
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F17%3A00097619" target="_blank" >RIV/00216224:14230/17:00097619 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Matematický úsudek vs. Styl práce: Aplikace IRTree modelu na test TIM
Original language description
V první části příspěvku bude představena nově vytvořená metoda pro měření matematického úsudku v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.-5. tříd základní školy. Předloženy budou vybrané důkazy validity, reliability a další psychometrické ukazatele se zřetelem na praktické využití testu. Druhá část příspěvku bude věnována prezentaci specifických empirických zjištění s využitím dat z pilotní a standardizační studie testu TIM. S využitím tzv. IRTree modelu se zaměříme na oddělení kvality matematického úsudku (správnost řešení) a stylu práce, definovaného pomocí různých druhů chyb (vynechané vs. neúspěšně řešené položky). Ukážeme např., jak je možné IRTree model využít k ověření, zda je vliv učitele na žáky vyšší v případě matematických schopností či stylu práce; jak moc se liší učitelé v přísnosti svého hodnocení; zda se mimořádně nadaní žáci liší oproti svým vrstevníkům pouze ve stylu práce, nebo i ve stylu řešení extrémně obtížných položek. Výsledky budou diskutovány s ohledem na možné limity studie.
Czech name
Matematický úsudek vs. Styl práce: Aplikace IRTree modelu na test TIM
Czech description
V první části příspěvku bude představena nově vytvořená metoda pro měření matematického úsudku v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.-5. tříd základní školy. Předloženy budou vybrané důkazy validity, reliability a další psychometrické ukazatele se zřetelem na praktické využití testu. Druhá část příspěvku bude věnována prezentaci specifických empirických zjištění s využitím dat z pilotní a standardizační studie testu TIM. S využitím tzv. IRTree modelu se zaměříme na oddělení kvality matematického úsudku (správnost řešení) a stylu práce, definovaného pomocí různých druhů chyb (vynechané vs. neúspěšně řešené položky). Ukážeme např., jak je možné IRTree model využít k ověření, zda je vliv učitele na žáky vyšší v případě matematických schopností či stylu práce; jak moc se liší učitelé v přísnosti svého hodnocení; zda se mimořádně nadaní žáci liší oproti svým vrstevníkům pouze ve stylu práce, nebo i ve stylu řešení extrémně obtížných položek. Výsledky budou diskutovány s ohledem na možné limity studie.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50100 - Psychology and cognitive sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů