All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Together : Companion guide to home-schooling in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F19%3A00110230" target="_blank" >RIV/00216224:14230/19:00110230 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.facebook.com/domacivzdelavanikniha/" target="_blank" >https://www.facebook.com/domacivzdelavanikniha/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    SPOLU : Průvodce domácím vzděláváním v České republice

  • Original language description

    Populárně-naučná kniha představuje fenomén domácího vzdělávání, tak jak je od roku 1989 praktikován v České republice. Chcete učit své dítě doma? Zajímá vás, odkud se myšlenka domácího vzdělávání vzala? Přemýšlíte o tom, co vede rodiče k tomu, aby učili své děti doma? Toužíte nahlédnout do domovů domácích vzdělavatelů a zjistit, jak své děti doma učí? Pak je tato publikace právě pro vás. Kniha je rozdělena do tří částí. První třetina přináší praktické informace pro ty, kteří o domácím vyučování pro sebe a své děti uvažují. Poradí, pro koho je tento způsob vzdělávání dobrý, co si uvědomit před tím, než se pro něj rozhodnu, co je možné očekávat, nebo co je potřeba před nástupem do školy zařídit. Autorka vychází z přesvědčení, že domácí škola je vhodná pro každé dítě, ale zdaleka ne pro každého rodiče. Zodpovězení otázek v první třetině knihy může zajímajícím se rodičům pomoct si uvědomit, kde si právě oni stojí. Druhá část knihy přináší dvě obecná zamyšlení nad tématy, která s domácím vzděláváním úzce souvisí. Jsou jimi vzdělání a dětství. Co je posláním vzdělání? Co má tento proces dítě naučit? A jak vnímám dítě a dětství? Autorka ukazuje, jak jsou tyto dvě kategorie úzce propletené. Podle toho, kdo je podle mě dítě a jak vnímám sebe jako dospělého v životě dítěte, budu volit i vhodnou vzdělávací strategii, kterou chci na dítě působit. Rozkrývána je zde provázanost mezi kulturou, filozofií, náboženstvím a vírou západního světa, odkud teorie moderního vzdělávání pochází a odkud se šíří i za jeho hranice. Poslední část knihy je věnována třem případovým studiím ze života domškoláků v Čechách a na Moravě. Seznámíte se zde se Zelenými, kteří žijí bez hodin, ve vlastnoručně vyrobeném domě, blízko přírodě; se Svobodovými, kteří v domácím vzdělávání našli svobodu spolutvořit a přebírat zodpovědnost za budoucnost vlastních dětí a s Novými, pro které domácí škola znamenala únik z bezvýchodné situace šikany na malé venkovské škole. Domškoláci mají různé motivy a důvody pro svou praxi a kniha přináší alespoň malou ochutnávku tohoto alternativního životního stylu. Kniha je určena pro zajímající se rodiče současných i případných budoucích domškoláků. Autorka čerpá z vlastního dlouhodobého výzkumu i života. Je maminkou čtyř dětí, které vzdělávala doma, zároveň vede studijní program Sociální antropologie na Masarykově univerzitě v Brně, kde se tématu domácího vzdělávání věnuje i profesně posledních deset let. Kniha je opatřena tematickým i jmenným rejstříkem a seznamem odborné použité literatury pro další bádání čtenářů.

  • Czech name

    SPOLU : Průvodce domácím vzděláváním v České republice

  • Czech description

    Populárně-naučná kniha představuje fenomén domácího vzdělávání, tak jak je od roku 1989 praktikován v České republice. Chcete učit své dítě doma? Zajímá vás, odkud se myšlenka domácího vzdělávání vzala? Přemýšlíte o tom, co vede rodiče k tomu, aby učili své děti doma? Toužíte nahlédnout do domovů domácích vzdělavatelů a zjistit, jak své děti doma učí? Pak je tato publikace právě pro vás. Kniha je rozdělena do tří částí. První třetina přináší praktické informace pro ty, kteří o domácím vyučování pro sebe a své děti uvažují. Poradí, pro koho je tento způsob vzdělávání dobrý, co si uvědomit před tím, než se pro něj rozhodnu, co je možné očekávat, nebo co je potřeba před nástupem do školy zařídit. Autorka vychází z přesvědčení, že domácí škola je vhodná pro každé dítě, ale zdaleka ne pro každého rodiče. Zodpovězení otázek v první třetině knihy může zajímajícím se rodičům pomoct si uvědomit, kde si právě oni stojí. Druhá část knihy přináší dvě obecná zamyšlení nad tématy, která s domácím vzděláváním úzce souvisí. Jsou jimi vzdělání a dětství. Co je posláním vzdělání? Co má tento proces dítě naučit? A jak vnímám dítě a dětství? Autorka ukazuje, jak jsou tyto dvě kategorie úzce propletené. Podle toho, kdo je podle mě dítě a jak vnímám sebe jako dospělého v životě dítěte, budu volit i vhodnou vzdělávací strategii, kterou chci na dítě působit. Rozkrývána je zde provázanost mezi kulturou, filozofií, náboženstvím a vírou západního světa, odkud teorie moderního vzdělávání pochází a odkud se šíří i za jeho hranice. Poslední část knihy je věnována třem případovým studiím ze života domškoláků v Čechách a na Moravě. Seznámíte se zde se Zelenými, kteří žijí bez hodin, ve vlastnoručně vyrobeném domě, blízko přírodě; se Svobodovými, kteří v domácím vzdělávání našli svobodu spolutvořit a přebírat zodpovědnost za budoucnost vlastních dětí a s Novými, pro které domácí škola znamenala únik z bezvýchodné situace šikany na malé venkovské škole. Domškoláci mají různé motivy a důvody pro svou praxi a kniha přináší alespoň malou ochutnávku tohoto alternativního životního stylu. Kniha je určena pro zajímající se rodiče současných i případných budoucích domškoláků. Autorka čerpá z vlastního dlouhodobého výzkumu i života. Je maminkou čtyř dětí, které vzdělávala doma, zároveň vede studijní program Sociální antropologie na Masarykově univerzitě v Brně, kde se tématu domácího vzdělávání věnuje i profesně posledních deset let. Kniha je opatřena tematickým i jmenným rejstříkem a seznamem odborné použité literatury pro další bádání čtenářů.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788097276942

  • Number of pages

    232

  • Publisher name

    Akamedia

  • Place of publication

    Bratislava

  • UT code for WoS book