All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Stochastic Games with Branching-Time Winning Objectives

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F06%3A00017108" target="_blank" >RIV/00216224:14330/06:00017108 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Stochastic Games with Branching-Time Winning Objectives

  • Original language description

    We consider stochastic turn-based games where the winning objectives are given by formulae of the branching-time logic PCTL. These games are generally not determined and winning strategies may require memory and/or randomization. Our main results concernhistory-dependent strategies. In particular, we show that the problem whether there exists a history-dependent winning strategy in 1.5-player games is highly undecidable, even for objectives formulated in the L(F^{=5/8},F^{=1},F^{&gt;0},G^{=1}) fragmentof PCTL. On the other hand, we show that the problem becomes decidable (and in fact EXPTIME-complete) for the L(F{=1},F^{&gt;0},G^{=1}) fragment of PCTL, where winning strategies require only finite memory. This result is tight in the sense that winningstrategies for L(F^{=1},F^{&gt;0},G^{=1},G^{&gt;0}) objectives may already require infinite memory.

  • Czech name

    Stochastické hry s výherním kritériem určeným formulí větvícího se času

  • Czech description

    V článku se zkoumají vlastnosti třídy stochastických her, kde je výherní kritérium určeno danou formulí temporální logiky PCTL. Tyto hry obecně nejsou determinované a výherní strategie mohou vyžadovat paměť a/nebo náhodnostní tahy. Hlavní prezentované výsledky se týkají strategií závisejících na historii hry. Zejména je dokázáno, že problém existence výherní strategie závislé na historii je vysoce nerozhodnutelný pro hry s 1.5 hráči, kde výherním kritériem je formule fragmentu L(F^{=5/8},F^{=1},F^{&gt;0},G^{=1}) logiky PCTL. Rovněž je dokázáno, že tento problém je rozhodnutelný (a EXPTIME-úplný) pro fragment L(F{=1},F^{&gt;0},G^{=1}), kde výherní strategie vyžadují pouze konečnou paměť.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0545" target="_blank" >1M0545: Institute for Theoretical Computer Science</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    21th IEEE Symposium on Logic in Computer Science (LICS 2006), 12-15 August 2006, Seattle, Washington, USA, Proceedings

  • ISBN

    0-7695-2631-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    349-358

  • Publisher name

    IEEE Computer Society

  • Place of publication

    Los Alamitos, California

  • Event location

    Seattle, Washington, USA

  • Event date

    Aug 12, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article