The Developmen of Pedagogical Skills
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012979" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012979 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ v průběhu jejich souvislé praxe
Original language description
K vytváření didaktických dovedností studentů přispívá specifický soubor pedagogických intervencí. Zajímalo nás, které intervence studenti nejvíce potřebují. V první fázi šetření jsme se zaměřili na názory samotných studentů. Zajímalo nás, jak sami hodnotí své dovednosti, v čem mají největší problémy. Ve druhé fázi výzkumu jsme vycházeli ze zkušeností učitelů z praxe. Učitelé uváděli, v čem by se chtěli zlepšit. Odpovědi učitelů i studentů se v mnohém shodují. Obě skupiny pociťují nejvíce nedostatků v dovednosti volit a využít adekvátních metod a forem výuky. Výsledky šetření nám pomohou při volbě pedagogických intervencí, tedy systematického postupu učitelů v rámci seminářů z oborových didaktik a během souvislé pedagogické praxe.
Czech name
Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ v průběhu jejich souvislé praxe
Czech description
K vytváření didaktických dovedností studentů přispívá specifický soubor pedagogických intervencí. Zajímalo nás, které intervence studenti nejvíce potřebují. V první fázi šetření jsme se zaměřili na názory samotných studentů. Zajímalo nás, jak sami hodnotí své dovednosti, v čem mají největší problémy. Ve druhé fázi výzkumu jsme vycházeli ze zkušeností učitelů z praxe. Učitelé uváděli, v čem by se chtěli zlepšit. Odpovědi učitelů i studentů se v mnohém shodují. Obě skupiny pociťují nejvíce nedostatků v dovednosti volit a využít adekvátních metod a forem výuky. Výsledky šetření nám pomohou při volbě pedagogických intervencí, tedy systematického postupu učitelů v rámci seminářů z oborových didaktik a během souvislé pedagogické praxe.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů
ISBN
80-210-3884-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
218-222
Publisher name
Masarykova univerzita Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Dec 9, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—