All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cognitive Motivation in Science Teacher Training

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00015793" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00015793 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Cognitive Motivation in Science Teacher Training

  • Original language description

    Cognitive motivation of students is the base of their interest in learning science and active learning. Cognitive motivation teaching techniques are tools for students motivation in science education.

  • Czech name

    Poznávací motivace v přípravě přírodovědných učitelů

  • Czech description

    Poznávací motivace žáků je základem jejich zájmu v přírodovědném učení a aktivním učení. Poznávací motivační techniky jsou nástrojem pro motivací žáků v přírodovědném vzdělávání.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Science and Technology Education for a Diverse Word

  • ISBN

    83-227-2497-7

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    491-498

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    M. Curie-Sklodovska university press

  • Place of publication

    Lublin (Poland)

  • UT code for WoS chapter