Assesment of foreign language learning strategies at the end of compulsory education in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018129" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00018129 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Evaluace strategií učení v osvojeném kurikulu vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace na konci základního vzdělávání (zpráva z výzkumu)
Original language description
Strategie učení cizímu jazyku představují hlavní složku klíčové kompetence k učení stanovené v rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. Úroveň rozvoje používání strategií učení byla zjišťována u 2384 žáků 9. ročníků základních škol v ČR, tedyna konci evaluačního období (konec povinné školní docházky, ukončení základního vzdělávání). Žáci stra-tegie používají nesystematicky, pouze někdy. Mezi nepoužívané strategie patří zejména paměťové strategie. Většina žáků v 9. třídách se učí pouze jedencizí jazyk, a to angličtinu a většina žáků tento jazyk také preferuje. Angličtinu se také většina žáků začala učit jako první cizí jazyk.
Czech name
Evaluace strategií učení v osvojeném kurikulu vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace na konci základního vzdělávání (zpráva z výzkumu)
Czech description
Strategie učení cizímu jazyku představují hlavní složku klíčové kompetence k učení stanovené v rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. Úroveň rozvoje používání strategií učení byla zjišťována u 2384 žáků 9. ročníků základních škol v ČR, tedyna konci evaluačního období (konec povinné školní docházky, ukončení základního vzdělávání). Žáci stra-tegie používají nesystematicky, pouze někdy. Mezi nepoužívané strategie patří zejména paměťové strategie. Většina žáků v 9. třídách se učí pouze jedencizí jazyk, a to angličtinu a většina žáků tento jazyk také preferuje. Angličtinu se také většina žáků začala učit jako první cizí jazyk.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Problémy kurikula základní školy
ISBN
80-210-4125-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
140-147
Publisher name
MU
Place of publication
Brno
Event location
PdF MU
Event date
Jun 22, 2006
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—