All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

PSYCHOSOCIAL SCHOOL CLIMATE - AN IMPORTANT INDICATOR OF SCHOOL HEALTH STATE

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00028085" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00028085 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    PSYCHOSOCIAL SCHOOL CLIMATE - AN IMPORTANT INDICATOR OF SCHOOL HEALTH STATE

  • Original language description

    The survey study consists of five parts. In the introduction the author summarises various approaches of investigating the school climate and specifies the used terminology: school environment, school climate, school atmosphere. In the second part he discusses the issues connected with conceiving the school climate as a specific psychosocial phenomenon. Here he mentions subjectivity, group-formation, communicativeness, social constructiveness. The third part in-detail deals with methodological problemsin investigating the psychosocial school climate and points out why serious climate research is so difficult. The fourth part deals with negative school climate and with possible interventions that would correct the unfavourable situation. The fifth partconcentrates at a positive school climate and interventions following

  • Czech name

    PSYCHOSOCIÁLNÍ KLIMA ŠKOLY DŮLEŽITÝ UKAZATEL ZDRAVOTNÍHO STAVU ŠKOLY

  • Czech description

    Přehledová studie sestává z pěti částí. V úvodu autor shrnuje rozdílné přístupy ke zkoumání klimatu školy a zpřesňuje používanou terminologii: prostředí školy, klima školy, atmosféra školy. Ve druhé části diskutuje problémy spojené s pojímáním klimatu školy jako specifického psychosociálního jevu. Zmiňuje subjektivnost, skupinovost, sdílnost, sociální konstruovanost. Třetí část detailně probírá metodologické problémy při zkoumání psychosociálního klimatu školy a ukazuje, proč jsou seriózní výzkumy klimatu tak obtížné. Čtvrtá část se zajímá o negativní klima školy a možné intervence, které by nepříznivý stav napravily. Pátá část se soustřeďuje na pozitivní klima školy a intervence na něj navazující.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    SCHOOL AND HEALTH 21(1), VOLS 1 AND 2

  • ISBN

    978-80-7315-119-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    30

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

    000264731000009