Self-management of teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00019464" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00019464 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Self-management of teacher
Original language description
This paper deals with application of self-management issues to teaching, though its theory is being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are table to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and also differences between defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.
Czech name
Self-management of teacher
Czech description
Studie se zabývá aplikací problematiky selfmanagementu, který je rozvíjen především v ekonomickém prostředí, na učitelskou profesi. Selfmanagement chápaný jako sebeřízení, event. sebevýchova, může být zajímavým a originálním východiskem pro studium učitelství. V rámci těchto myšlenek je proveden orientační výzkum učitelek základních škol, kde se ukázalo, že učitelky jsou schopny užitečně využívat hlavních idejí selfmanagementu a uvědomují si cíle v sebevzdělávání i v sebevýchově, a rovněž diference mezistanovenými cíly a reálnými dovednostmi v této oblasti, přičemž největší úkoly v selfmanagementu nacházejí v oblasti rozvoje osobnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/IAA7025403" target="_blank" >IAA7025403: Paradigm of health and quality of life: methodological, personality and ontogenetic</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
School and Health 21
ISBN
978-80-7315-138-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
353-360
Publisher name
Paido, Vydavatelství MU
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—