All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-management of teacher

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00019464" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00019464 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Self-management of teacher

  • Original language description

    This paper deals with application of self-management issues to teaching, though its theory is being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are table to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and also differences between defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.

  • Czech name

    Self-management of teacher

  • Czech description

    Studie se zabývá aplikací problematiky selfmanagementu, který je rozvíjen především v ekonomickém prostředí, na učitelskou profesi. Selfmanagement chápaný jako sebeřízení, event. sebevýchova, může být zajímavým a originálním východiskem pro studium učitelství. V rámci těchto myšlenek je proveden orientační výzkum učitelek základních škol, kde se ukázalo, že učitelky jsou schopny užitečně využívat hlavních idejí selfmanagementu a uvědomují si cíle v sebevzdělávání i v sebevýchově, a rovněž diference mezistanovenými cíly a reálnými dovednostmi v této oblasti, přičemž největší úkoly v selfmanagementu nacházejí v oblasti rozvoje osobnosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/IAA7025403" target="_blank" >IAA7025403: Paradigm of health and quality of life: methodological, personality and ontogenetic</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    School and Health 21

  • ISBN

    978-80-7315-138-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    353-360

  • Publisher name

    Paido, Vydavatelství MU

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article