Students' Self-evaluation for Increasing the Quality of Students' Professional Training for Project Teaching and Their Own Realizations of Projects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00020504" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00020504 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sebereflexe kompetencí studenta jako podpora zvyšování kvality profesní přípravy studentů na projektovou výuku a vlastní realizace projektů
Original language description
Kurikulární změny v oblasti základního vzdělávání směřují k rozvoji klíčových kompetencí žáků. To vyžaduje u učitele změnu obecných strategií výchovy a vzdělávání, metod a forem výuky. Jednou z metod, která přispívá k rozvoji klíčových kompetencí žáků, je metoda projektová, která je ve výuce využívána stále častěji. Vytvoření a realizace projektu je náročná činnost, na niž musí být učitel dostatečně připraven. V rámci profesní přípravy studentů učitelství 1. stupně jsou studenti vedeni k zpracování návrhu projektu, jeho realizaci ve škole v průběhu souvislé pedagogické praxe a následné sebereflexi. V sebereflexi se zamýšlejí nad úrovní kompetencí pro projektovou výuku reflektují složku znalostí, dovedností, postojů a zkušeností. Výsledky sebereflexe jsou podnětem pro zkvalitnění celkové profesní přípravy studentů a autoregulaci úrovně kompetencí studenta. Příspěvek uvádí příklady výsledků sebereflexe kompetencí studenta k projektové výuce u tudentů 4. ročníku učitelství 1. stupně na Pd
Czech name
Sebereflexe kompetencí studenta jako podpora zvyšování kvality profesní přípravy studentů na projektovou výuku a vlastní realizace projektů
Czech description
Kurikulární změny v oblasti základního vzdělávání směřují k rozvoji klíčových kompetencí žáků. To vyžaduje u učitele změnu obecných strategií výchovy a vzdělávání, metod a forem výuky. Jednou z metod, která přispívá k rozvoji klíčových kompetencí žáků, je metoda projektová, která je ve výuce využívána stále častěji. Vytvoření a realizace projektu je náročná činnost, na niž musí být učitel dostatečně připraven. V rámci profesní přípravy studentů učitelství 1. stupně jsou studenti vedeni k zpracování návrhu projektu, jeho realizaci ve škole v průběhu souvislé pedagogické praxe a následné sebereflexi. V sebereflexi se zamýšlejí nad úrovní kompetencí pro projektovou výuku reflektují složku znalostí, dovedností, postojů a zkušeností. Výsledky sebereflexe jsou podnětem pro zkvalitnění celkové profesní přípravy studentů a autoregulaci úrovně kompetencí studenta. Příspěvek uvádí příklady výsledků sebereflexe kompetencí studenta k projektové výuce u tudentů 4. ročníku učitelství 1. stupně na Pd
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Die Qualität von Lehre und Unterricht von neuen Herausforderungen
ISBN
978-3-8340-0285-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
252-262
Publisher name
IAHE
Place of publication
Erlangen
Event location
PdF MU
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—