All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Support of pupils with chronic or another serious illnesses

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022942" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022942 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním

  • Original language description

    Otázky spojené s podporou žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním v základní škole se stále více dostává do popředí. Jedním z důvodů je samozřejmě i nárůst počtu chronicky nemocných dětí. V následujícím textu je vymezena problematika nemocných dětí, včetně klasifikace, i když se v tomto případě jedná o skupinu značně různorodou. Faktem však zůstává, že s takovýmto dítětem se setká během své praxe téměř každý učitel. Jeho úkolem pak je takové dítě podpořit a ve spolupráci s rodiči a dalšími odborníky přispět k překonání obtížných situací. Úkolem pedagoga je teda podpořit kontinuitu vzdělávacího procesu. Nemocné dítě bývá častěji vytrženo ze svého sociálního prostředí, což zahrnuje i kontakt s vrstevníky. Z uvedeného vyplývá, že je v rámci podpory těchto žáků nutná spolupráce pedagogů ze škol při nemocnicích či zdravotnických zařízeních s cílem zajistit potřeby dítěte a snížit tak dopad nemoci na dítě. Cílem celého procesu je naplnění složky léčebné, pedagogické, sociální a psych

  • Czech name

    Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním

  • Czech description

    Otázky spojené s podporou žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním v základní škole se stále více dostává do popředí. Jedním z důvodů je samozřejmě i nárůst počtu chronicky nemocných dětí. V následujícím textu je vymezena problematika nemocných dětí, včetně klasifikace, i když se v tomto případě jedná o skupinu značně různorodou. Faktem však zůstává, že s takovýmto dítětem se setká během své praxe téměř každý učitel. Jeho úkolem pak je takové dítě podpořit a ve spolupráci s rodiči a dalšími odborníky přispět k překonání obtížných situací. Úkolem pedagoga je teda podpořit kontinuitu vzdělávacího procesu. Nemocné dítě bývá častěji vytrženo ze svého sociálního prostředí, což zahrnuje i kontakt s vrstevníky. Z uvedeného vyplývá, že je v rámci podpory těchto žáků nutná spolupráce pedagogů ze škol při nemocnicích či zdravotnických zařízeních s cílem zajistit potřeby dítěte a snížit tak dopad nemoci na dítě. Cílem celého procesu je naplnění složky léčebné, pedagogické, sociální a psych

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    FP - Other medical fields

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (Eds.). Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Sborník z konference s mezinárodní účastí.

  • ISBN

    978-80-7315-150-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    758

  • Pages from-to

    696-708

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    PdF MU Brno

  • Event date

    Sep 12, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article