Teacher Development: Survey of Theories and Research (Part 1)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00032802" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00032802 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část)
Original language description
V první části přehledové studie se autor zabývá vymezením a konsekvencemi pojmu vývoj učitele, který nazírá více z psychologické perspektivy. Předkládá koncepci základního členění na užší a širší pojetí vývoje, která v různé míře zahrnují pedagogické, psychologické a sociální aspekty, související s vývojem učitele jakožto profesionála. Ve studii jsou dále představena některá užší psychologická pojetí vývoje učitele, která vycházejí hlavně z aplikace obecných vývojových stádií jedinců, a také užší pedagogická pojetí, jež jsou zaměřena především na vývoj znalostí, dovedností a kompetencí učitele. Užší pedagogická pojetí většinou představují členění vývoje do různých etap či úrovní a jsou často chápána jako vývoj (rozvoj) učitele per se. Závěr studie nabízí kritické zhodnocení diskutovaných užších pojetí a naznačuje jejich limity.
Czech name
Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část)
Czech description
V první části přehledové studie se autor zabývá vymezením a konsekvencemi pojmu vývoj učitele, který nazírá více z psychologické perspektivy. Předkládá koncepci základního členění na užší a širší pojetí vývoje, která v různé míře zahrnují pedagogické, psychologické a sociální aspekty, související s vývojem učitele jakožto profesionála. Ve studii jsou dále představena některá užší psychologická pojetí vývoje učitele, která vycházejí hlavně z aplikace obecných vývojových stádií jedinců, a také užší pedagogická pojetí, jež jsou zaměřena především na vývoj znalostí, dovedností a kompetencí učitele. Užší pedagogická pojetí většinou představují členění vývoje do různých etap či úrovní a jsou často chápána jako vývoj (rozvoj) učitele per se. Závěr studie nabízí kritické zhodnocení diskutovaných užších pojetí a naznačuje jejich limity.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LVII
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—