Implementation of Minimal Preventive Programme in Primary and Secondary School Conditions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026335" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026335 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy
Original language description
Minimální preventivní program (MPP) představuje klíčový nástroj k realizaci prevence ve školství v podmínkách základních, středních a speciálních škol. Problematika zneužívání návykových látek a návykového chování patří k závažným formám sociálních patologií, děti a mladiství jsou významnými rizikovými skupinami. Příspěvek informuje o vybraných projektech, které v rámci MPP na školách probíhají, dále o dotazníkovém šetření uskutečněném ve 26 školách v ČR a zaměřeném na charakteristiku a hodnocení choduMPP. Ze studie vyplynulo, že preventivní projekty na školách by měly být cíleny a určeny pro žáky všech stupňů, jejich realizace by měla zasahovat nejen do výuky, ale též do volnočasových aktivit dětí. Každé dítě vyžaduje individuální přístup, nesmí se zapomínat na spolupráci s rodiči a jejich dobrou informovanost, je účelné koncipovat prevenci jako komunitní se zapojením státních i nestátních subjektů, využívat interaktivních postupů.
Czech name
Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy
Czech description
Minimální preventivní program (MPP) představuje klíčový nástroj k realizaci prevence ve školství v podmínkách základních, středních a speciálních škol. Problematika zneužívání návykových látek a návykového chování patří k závažným formám sociálních patologií, děti a mladiství jsou významnými rizikovými skupinami. Příspěvek informuje o vybraných projektech, které v rámci MPP na školách probíhají, dále o dotazníkovém šetření uskutečněném ve 26 školách v ČR a zaměřeném na charakteristiku a hodnocení choduMPP. Ze studie vyplynulo, že preventivní projekty na školách by měly být cíleny a určeny pro žáky všech stupňů, jejich realizace by měla zasahovat nejen do výuky, ale též do volnočasových aktivit dětí. Každé dítě vyžaduje individuální přístup, nesmí se zapomínat na spolupráci s rodiči a jejich dobrou informovanost, je účelné koncipovat prevenci jako komunitní se zapojením státních i nestátních subjektů, využívat interaktivních postupů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podporu zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století
ISBN
978-80-7392-044-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
52
Pages from-to
—
Publisher name
MSD, s.r.o.
Place of publication
Brno, PdF MU
Event location
PdF MU Brno
Event date
Aug 25, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—