SCHOOL ENVIRONMENT QUALITY AND PUPILS WITH IMMUNE SYSTEM DISORDERS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027971" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027971 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
KVALITA ŠKOLNÍHO PROSTŘEDÍ A ŽÁCI S PORUCHAMI IMUNITNÍHO SYSTÉMU
Original language description
Poruchy imunitního systému jsou řazeny mezi civilizační onemocnění současné populace. Nejčastějšími poruchami imunity jsou alergie a astma. V České republice postihují v současné době alergická onemocnění přibližně 30% dětí a 7% dětí je postiženo astmatem. Děti s alergií a astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak, aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému a také o tom, o jaký typ poruchy imunity se u konkrétního školáka jedná. Učitel by měl být také schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje. Z výzkumu vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problema
Czech name
KVALITA ŠKOLNÍHO PROSTŘEDÍ A ŽÁCI S PORUCHAMI IMUNITNÍHO SYSTÉMU
Czech description
Poruchy imunitního systému jsou řazeny mezi civilizační onemocnění současné populace. Nejčastějšími poruchami imunity jsou alergie a astma. V České republice postihují v současné době alergická onemocnění přibližně 30% dětí a 7% dětí je postiženo astmatem. Děti s alergií a astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak, aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému a také o tom, o jaký typ poruchy imunity se u konkrétního školáka jedná. Učitel by měl být také schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje. Z výzkumu vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problema
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
FM - Hygiene
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Zdravotníctvo a sociálná práca
ISSN
1336-9326
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
2
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—