All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Is the contemporary school climate convenient for pupils with weakened defense mechanism?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037362" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037362 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu?

  • Original language description

    K nejčastějším poruchám imunitního systému patří alergie a thma bronchiale. Tyto poruchy jsou řazeny mezi neinfekční choroby hromadného výskytu nynější populace, je u nich pozorován rostoucí trend a postihují i děti. V České republice zasahují v současnédobě alergická onemocnění do života přibližně 30% dětí a u 7 % dětí trpí projevy astmatu. Děti s alergickými potížemi a s astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak,aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému. Učitel by měl být rovněž schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal astmatickýzáchvat, či se u něj vyskytly jiné akutní alergické stavy. Z výzkumné sondáže do prostředí vybraných základních škol vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů.

  • Czech name

    Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu?

  • Czech description

    K nejčastějším poruchám imunitního systému patří alergie a thma bronchiale. Tyto poruchy jsou řazeny mezi neinfekční choroby hromadného výskytu nynější populace, je u nich pozorován rostoucí trend a postihují i děti. V České republice zasahují v současnédobě alergická onemocnění do života přibližně 30% dětí a u 7 % dětí trpí projevy astmatu. Děti s alergickými potížemi a s astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak,aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému. Učitel by měl být rovněž schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal astmatickýzáchvat, či se u něj vyskytly jiné akutní alergické stavy. Z výzkumné sondáže do prostředí vybraných základních škol vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví

  • ISBN

    978-80-210-4996-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    27

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta MU Brno

  • Place of publication

    Brno Česká republika

  • Event location

    Benešov u Prahy

  • Event date

    Apr 17, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article