Teacher Development: Survey of Theories and Research (Part 2)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00033458" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00033458 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část)
Original language description
Autor se v této stati, navazující na první část přehledového sdělení (Lukas, 2007), zabývá vývojem učitele z pohledu tzv. širších pojetí vývoje, která lze označit také jako pedagogicko-psychologická. Úvod studie je věnován možnostem aplikace systémové teorie na problematiku vývoje učitele. Následně je rozebíráno téma životních cyklů učitele a také ty přístupy k osvětlení vývoje učitele, jež jsou založené na konceptu tzv. kritických událostí nebo jež vycházejí z pedagogicko-psychologicky zaměřených výzkumů identity učitele. Autor také konkrétněji popisuje jeden z přínosných způsobů zkoumání vývoje učitele- prostřednictvím metody životního příběhu. V závěru stati je předložena přehledná tabulka možných základních pohledů na problematiku vývoje učitele ajsou také krátce shrnuty některé klady i zápory přístupů, diskutovaných v obou částech přehledové studie.
Czech name
Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část)
Czech description
Autor se v této stati, navazující na první část přehledového sdělení (Lukas, 2007), zabývá vývojem učitele z pohledu tzv. širších pojetí vývoje, která lze označit také jako pedagogicko-psychologická. Úvod studie je věnován možnostem aplikace systémové teorie na problematiku vývoje učitele. Následně je rozebíráno téma životních cyklů učitele a také ty přístupy k osvětlení vývoje učitele, jež jsou založené na konceptu tzv. kritických událostí nebo jež vycházejí z pedagogicko-psychologicky zaměřených výzkumů identity učitele. Autor také konkrétněji popisuje jeden z přínosných způsobů zkoumání vývoje učitele- prostřednictvím metody životního příběhu. V závěru stati je předložena přehledná tabulka možných základních pohledů na problematiku vývoje učitele ajsou také krátce shrnuty některé klady i zápory přístupů, diskutovaných v obou částech přehledové studie.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LVIII
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—