All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SUPPORT OF TALENTED AND EXTRA TALENTED PUPILS IN TODAY´S SCHOOL CLIMATE

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00051139" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00051139 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY

  • Original language description

    Školní klima výrazně ovlivňuje účastníky a současně i tvůrce tohoto procesu. To platí zejména v případě, jsou-li jeho aktéry nadaní a mimořádně nadaní žáci. Tito žáci se často odlišují od svých vrstevníků a mají své specifické vzdělávací potřeby, na které je nutné reagovat zejména ze strany pedagogů. Tato skupina žáků se přirozeně dostává do zranitelné pozice v interakci a komunikaci se svým okolím, což v konečném důsledku může vést k psychosociálním problémům žáků. V minulém roce byl proveden na PdF MUvýzkum zabývající se analýzou životního stylu nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z tohoto výzkumu vyplývají významné rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Tato zjištění by mohla být vhodně využita při formování mimoškolních aktivit na školách a stala by se tak prostředkem ke zlepšení klimatu dnešní školy.

  • Czech name

    PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY

  • Czech description

    Školní klima výrazně ovlivňuje účastníky a současně i tvůrce tohoto procesu. To platí zejména v případě, jsou-li jeho aktéry nadaní a mimořádně nadaní žáci. Tito žáci se často odlišují od svých vrstevníků a mají své specifické vzdělávací potřeby, na které je nutné reagovat zejména ze strany pedagogů. Tato skupina žáků se přirozeně dostává do zranitelné pozice v interakci a komunikaci se svým okolím, což v konečném důsledku může vést k psychosociálním problémům žáků. V minulém roce byl proveden na PdF MUvýzkum zabývající se analýzou životního stylu nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z tohoto výzkumu vyplývají významné rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Tato zjištění by mohla být vhodně využita při formování mimoškolních aktivit na školách a stala by se tak prostředkem ke zlepšení klimatu dnešní školy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Climate in School of 21st Century.

  • ISBN

    978-80-8083-586-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    65-72

  • Publisher name

    Universita Mateja Bela

  • Place of publication

    Slovensko, Banská Bystrica

  • Event location

    Slovensko, B. Bystrica, Universita Mateja Bela

  • Event date

    May 6, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article