All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogical content knowledge and its implications for field didactic, curriculum development and teacher education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00029444" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00029444 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání

  • Original language description

    Monografie pojednává o konceptu pedagogical content knowledge; didaktické znalosti obsahu, který byl na vědeckou scénu uveden koncem 80. let 20. století Lee S. Shulmanem. V průběhu dvou desetiletí se etabloval nejen v oborových didaktikách a kurikulárnímvýzkumu a vývoji, ale také v oblasti učitelského vzdělávání. Koncept didaktické znalosti obsahu je zde představen v souvislosti s hledáním odpovědi na otázku, jakými kompetencemi a znalostmi by měl být vybaven učitel (kap. 1). Motiv propojení oborovéhoa zprostředkujícího, jenž stojí v pozadí tohoto konceptu, je v knize sledován formou historického exkursu (kap. 2). V návaznosti na to je podán přehled o výzkumech zaměřených na didaktické znalosti obsahu (kap. 3) a o metodologických problémech, s nimižjsou tyto výzkumy spojeny (kap. 4). Některé poznatky o struktuře a povaze didaktických znalostí obsahu jsou prezentovány formou případových studií, které autor v letech 2006-2008 realizoval (kap. 5).

  • Czech name

    Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání

  • Czech description

    Monografie pojednává o konceptu pedagogical content knowledge; didaktické znalosti obsahu, který byl na vědeckou scénu uveden koncem 80. let 20. století Lee S. Shulmanem. V průběhu dvou desetiletí se etabloval nejen v oborových didaktikách a kurikulárnímvýzkumu a vývoji, ale také v oblasti učitelského vzdělávání. Koncept didaktické znalosti obsahu je zde představen v souvislosti s hledáním odpovědi na otázku, jakými kompetencemi a znalostmi by měl být vybaven učitel (kap. 1). Motiv propojení oborovéhoa zprostředkujícího, jenž stojí v pozadí tohoto konceptu, je v knize sledován formou historického exkursu (kap. 2). V návaznosti na to je podán přehled o výzkumech zaměřených na didaktické znalosti obsahu (kap. 3) a o metodologických problémech, s nimižjsou tyto výzkumy spojeny (kap. 4). Některé poznatky o struktuře a povaze didaktických znalostí obsahu jsou prezentovány formou případových studií, které autor v letech 2006-2008 realizoval (kap. 5).

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7315-186-7

  • Number of pages

    120

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book