Which types of media are employed in teaching geography and in what durations?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036496" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036496 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tradiční, nebo moderní média ve výuce zeměpisu?
Original language description
Výzkum výuky zeměpisu, který byl formou videostudie realizován na katedře geografie PdF MU ve spolupráci s Centrem pedagogického výzkumu PdF MU v letech 2005/07, otevřel celou řadu problémů a otázek, kterým je žádoucí věnovat hlubší výzkumnou pozornost.Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujalo, že se ve výuce pouze v nepatrné míře uplatňují moderní didaktická média (audiozáznam, videozáznam, ICT), naopak ve značné míře jsou zastoupeny tradiční didaktické prostředky (tabule, experiment, pracovní list, učebnice). Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jaké didaktické prostředky a média se využívají ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy a jaké je jejich časové zastoupení. Článek vznikl v souvislosti s řešením projektu Centrumzákladního výzkumu školního vzdělávání
Czech name
Tradiční, nebo moderní média ve výuce zeměpisu?
Czech description
Výzkum výuky zeměpisu, který byl formou videostudie realizován na katedře geografie PdF MU ve spolupráci s Centrem pedagogického výzkumu PdF MU v letech 2005/07, otevřel celou řadu problémů a otázek, kterým je žádoucí věnovat hlubší výzkumnou pozornost.Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujalo, že se ve výuce pouze v nepatrné míře uplatňují moderní didaktická média (audiozáznam, videozáznam, ICT), naopak ve značné míře jsou zastoupeny tradiční didaktické prostředky (tabule, experiment, pracovní list, učebnice). Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jaké didaktické prostředky a média se využívají ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy a jaké je jejich časové zastoupení. Článek vznikl v souvislosti s řešením projektu Centrumzákladního výzkumu školního vzdělávání
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biologie-Chemie-Zeměpis
ISSN
1210-3349
e-ISSN
—
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
208
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—