All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Which types of media are employed in teaching geography and in what durations?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036496" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036496 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tradiční, nebo moderní média ve výuce zeměpisu?

  • Original language description

    Výzkum výuky zeměpisu, který byl formou videostudie realizován na katedře geografie PdF MU ve spolupráci s Centrem pedagogického výzkumu PdF MU v letech 2005/07, otevřel celou řadu problémů a otázek, kterým je žádoucí věnovat hlubší výzkumnou pozornost.Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujalo, že se ve výuce pouze v nepatrné míře uplatňují moderní didaktická média (audiozáznam, videozáznam, ICT), naopak ve značné míře jsou zastoupeny tradiční didaktické prostředky (tabule, experiment, pracovní list, učebnice). Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jaké didaktické prostředky a média se využívají ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy a jaké je jejich časové zastoupení. Článek vznikl v souvislosti s řešením projektu Centrumzákladního výzkumu školního vzdělávání

  • Czech name

    Tradiční, nebo moderní média ve výuce zeměpisu?

  • Czech description

    Výzkum výuky zeměpisu, který byl formou videostudie realizován na katedře geografie PdF MU ve spolupráci s Centrem pedagogického výzkumu PdF MU v letech 2005/07, otevřel celou řadu problémů a otázek, kterým je žádoucí věnovat hlubší výzkumnou pozornost.Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujalo, že se ve výuce pouze v nepatrné míře uplatňují moderní didaktická média (audiozáznam, videozáznam, ICT), naopak ve značné míře jsou zastoupeny tradiční didaktické prostředky (tabule, experiment, pracovní list, učebnice). Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jaké didaktické prostředky a média se využívají ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy a jaké je jejich časové zastoupení. Článek vznikl v souvislosti s řešením projektu Centrumzákladního výzkumu školního vzdělávání

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    18

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    208

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database