First Aid Teaching is the Current Task of Health Education Field of Study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037364" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037364 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka první pomoci jako aktuální úkol oboru Výchova ke zdraví
Original language description
V roce 2004 připravil Krajský úřad Vysočina, ve spolupráci s odborem školství, mládeže a sportu pilotní projekt nazvaný První pomoc do škol. Hlavním cílem projektu je směřovat výuku především k nácviku praktických dovedností. Cílovou skupinou byli žáci osmých tříd základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Projekt kraje Vysočina je v rámci ČR zatím jediný, který systematicky a ve větším rozsahu vyučuje mladé lidi laické první pomoci. Naše výzkumné šetření bylo zaměřeno na zjištění úrovně znalostí a dovedností v poskytování první pomoci u žáků 8. tříd vybraných základních škol. Ve znalostech žáků, kteří výukou navrženou projektem neprošli, byly zjištěny závažné nedostatky. Ukázalo se však, že ani ti žáci, kteří byli výukou první pomociosloveni, zdaleka neprokázali bezchybné znalosti. Zkušenosti získané výzkumem budou zúročeny pro vytvoření předmětu První pomoc a zavedeny do výuky budoucích učitelů na Pedagogické fakultě MU..
Czech name
Výuka první pomoci jako aktuální úkol oboru Výchova ke zdraví
Czech description
V roce 2004 připravil Krajský úřad Vysočina, ve spolupráci s odborem školství, mládeže a sportu pilotní projekt nazvaný První pomoc do škol. Hlavním cílem projektu je směřovat výuku především k nácviku praktických dovedností. Cílovou skupinou byli žáci osmých tříd základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Projekt kraje Vysočina je v rámci ČR zatím jediný, který systematicky a ve větším rozsahu vyučuje mladé lidi laické první pomoci. Naše výzkumné šetření bylo zaměřeno na zjištění úrovně znalostí a dovedností v poskytování první pomoci u žáků 8. tříd vybraných základních škol. Ve znalostech žáků, kteří výukou navrženou projektem neprošli, byly zjištěny závažné nedostatky. Ukázalo se však, že ani ti žáci, kteří byli výukou první pomociosloveni, zdaleka neprokázali bezchybné znalosti. Zkušenosti získané výzkumem budou zúročeny pro vytvoření předmětu První pomoc a zavedeny do výuky budoucích učitelů na Pedagogické fakultě MU..
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví XII.
ISBN
978-80-210-4996-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
27
Pages from-to
—
Publisher name
Pedagogická fakulta MU Brno
Place of publication
Brno, Česká republika
Event location
Benešov u Prahy
Event date
Apr 17, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—