All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Opportunities to learn on lower-secondary school level: selected results of the CPV video study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037941" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037941 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie

  • Original language description

    Tato kapitola představuje teoretická východiska výzkumného projektu CPV videostudie a shrnuje výsledky analýz doposud provedených v rámci tohoto projektu. Projekt si kladl za cíl zdokumentovat a popsat reálnou výuku fyziky, zeměpisu, anglického jazyka atělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V následujících fázích bylo přistoupeno k systematickému mezipředmětovému porovnání jednotlivých aspektů výuky, jež si kladlo za cíl zprostředkovat porozumění podobnostem a rozdílům mezi porovnávanými předměty. V této kapitole jsou prezentovány nálezy analýz příležitostí k učení a struktury vyučovací hodiny. Výsledky těchto analýz ukazují na poměrně silné řízení výuky učitelem, a to zvláště v hodinách fyziky a zeměpisu. Rozdíly mezi předměty byly shledányi v akcentu na způsob práce s obsahem; v zeměpise leží akcent na zpracovávání nového učiva, v anglickém jazyce na procvičování probraného a ve fyzice na aplikování probraného učiva do nového kontextu.

  • Czech name

    Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie

  • Czech description

    Tato kapitola představuje teoretická východiska výzkumného projektu CPV videostudie a shrnuje výsledky analýz doposud provedených v rámci tohoto projektu. Projekt si kladl za cíl zdokumentovat a popsat reálnou výuku fyziky, zeměpisu, anglického jazyka atělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V následujících fázích bylo přistoupeno k systematickému mezipředmětovému porovnání jednotlivých aspektů výuky, jež si kladlo za cíl zprostředkovat porozumění podobnostem a rozdílům mezi porovnávanými předměty. V této kapitole jsou prezentovány nálezy analýz příležitostí k učení a struktury vyučovací hodiny. Výsledky těchto analýz ukazují na poměrně silné řízení výuky učitelem, a to zvláště v hodinách fyziky a zeměpisu. Rozdíly mezi předměty byly shledányi v akcentu na způsob práce s obsahem; v zeměpise leží akcent na zpracovávání nového učiva, v anglickém jazyce na procvičování probraného a ve fyzice na aplikování probraného učiva do nového kontextu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    K perspektivám školního vzdělávání.

  • ISBN

    978-80-7315-193-5

  • Number of pages of the result

    13

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    278

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter