All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching methods as an research fields

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038218" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038218 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výukové metody jako předmět výzkumu

  • Original language description

    Kapitola je uvedením do problematiky výzkumu výukových metod. Autoři nejprve vymezují pojem výuková metoda a odlišují jej od pojmu vědecká metoda. Následně podávají přehled o amerických, německých a českých výzkumech, v nichž byly výukové metody sledovány. Na základě rozboru prezentovaných výzkumů autoři identifikují dvě hlavní tematické oblasti výzkumu výukových metod. Jedná se o: (1) výzkumy zaměřené na učitelův metodický repertoár; (2) výzkumy zaměřené na efektivitu výukových metod. Následuje pojednání o problémech spojených s operacionalizací pojmu výuková metoda a představení hlavních metod jejich výzkumu. Závěrem autoři naznačují perspektivy výzkumu výukovým metod.

  • Czech name

    Výukové metody jako předmět výzkumu

  • Czech description

    Kapitola je uvedením do problematiky výzkumu výukových metod. Autoři nejprve vymezují pojem výuková metoda a odlišují jej od pojmu vědecká metoda. Následně podávají přehled o amerických, německých a českých výzkumech, v nichž byly výukové metody sledovány. Na základě rozboru prezentovaných výzkumů autoři identifikují dvě hlavní tematické oblasti výzkumu výukových metod. Jedná se o: (1) výzkumy zaměřené na učitelův metodický repertoár; (2) výzkumy zaměřené na efektivitu výukových metod. Následuje pojednání o problémech spojených s operacionalizací pojmu výuková metoda a představení hlavních metod jejich výzkumu. Závěrem autoři naznačují perspektivy výzkumu výukovým metod.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody

  • ISBN

    978-80-7315-180-5

  • Number of pages of the result

    13

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    180

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter