All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Intercultural communication, Integration and Education of Socially Disadvantaged Pupils Foreigners from Eastern Europe

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038244" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038244 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Interkulturní komunikace, integrace a edukace sociálně znevýhodněných žáků cizinců z východní Evropy v Jihomoravském kraji

  • Original language description

    Výzkumná sonda realizovaná v letošním akademickém roce 2008/2009 analyzovala specifika interkulturní komunikace, problematiky lingvistické (ne)způsobilosti a integrace žáků cizinců ze zemí východní Evropy v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacíhoprogramu pro základní vzdělávání. Stať zkoumá otázku interkulturní komunikace, úspěšnost kontaktů s jinými národy je založena na znalostech jejich mentality, stereotypů i tradic. Autorka uvádí příklady úspěšných i neúspěšných kontaktů s představiteli různých etnik. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s žáky cizinci i učiteli byla zkoumána komunikační specifika a integrace sociálně znevýhodněných žáků cizinců, zvláště pak jejich narušené komunikační schopnosti. Respondenty výzkumné sondy byli sociálně znevýhodnění žáci cizinci a učitelé základních škol v Jihomoravském kraji.

  • Czech name

    Interkulturní komunikace, integrace a edukace sociálně znevýhodněných žáků cizinců z východní Evropy v Jihomoravském kraji

  • Czech description

    Výzkumná sonda realizovaná v letošním akademickém roce 2008/2009 analyzovala specifika interkulturní komunikace, problematiky lingvistické (ne)způsobilosti a integrace žáků cizinců ze zemí východní Evropy v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacíhoprogramu pro základní vzdělávání. Stať zkoumá otázku interkulturní komunikace, úspěšnost kontaktů s jinými národy je založena na znalostech jejich mentality, stereotypů i tradic. Autorka uvádí příklady úspěšných i neúspěšných kontaktů s představiteli různých etnik. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s žáky cizinci i učiteli byla zkoumána komunikační specifika a integrace sociálně znevýhodněných žáků cizinců, zvláště pak jejich narušené komunikační schopnosti. Respondenty výzkumné sondy byli sociálně znevýhodnění žáci cizinci a učitelé základních škol v Jihomoravském kraji.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils

  • ISBN

    978-80-210-5033-4

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    382

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta MU

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter