The comparison of foreign language strategy use at upper secondary school level
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038286" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038286 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Srovnání používání strategií učení cizímu jazyku u studentů osmiletých a čtyřletých gymnáziích
Original language description
Na specifickém tématu používání strategií učení se cizímu jazyku bylo na 13 brněnských gymnáziích zjišťováno, zda se studenti navštěvující osmiletý a čtyřletý vzdělávací program gymnázia liší v používání strategií a ve vybraných proměnných, které používání strategií ovlivňují nebo s ním souvisí, jako jsou motivace, počet jazyků, které se student učí nebo sebedůvěra. Dále v proměnných, které jsou používáním strategií ovlivňovány, jako jsou známka, znalost jazyka nebo míra rozvoje jazykových dovedností. Systematické rozdíly mezi osmiletými a čtyřletými gymnázii nebyly nalezeny. Objevovaly se pouze rozdíly mezi jednotlivými školami a určité rozdíly v používání dílčích strategií. Studenti osmiletého gymnázia oproti studentům čtyřletého gymnázia nedosahovali vyšší úrovně v oblasti osvojení strategií učení jako částí kompetence k učení, která představuje jeden z očekávaných vzdělávacích výsledků gymnaziálního vzdělávání.
Czech name
Srovnání používání strategií učení cizímu jazyku u studentů osmiletých a čtyřletých gymnáziích
Czech description
Na specifickém tématu používání strategií učení se cizímu jazyku bylo na 13 brněnských gymnáziích zjišťováno, zda se studenti navštěvující osmiletý a čtyřletý vzdělávací program gymnázia liší v používání strategií a ve vybraných proměnných, které používání strategií ovlivňují nebo s ním souvisí, jako jsou motivace, počet jazyků, které se student učí nebo sebedůvěra. Dále v proměnných, které jsou používáním strategií ovlivňovány, jako jsou známka, znalost jazyka nebo míra rozvoje jazykových dovedností. Systematické rozdíly mezi osmiletými a čtyřletými gymnázii nebyly nalezeny. Objevovaly se pouze rozdíly mezi jednotlivými školami a určité rozdíly v používání dílčích strategií. Studenti osmiletého gymnázia oproti studentům čtyřletého gymnázia nedosahovali vyšší úrovně v oblasti osvojení strategií učení jako částí kompetence k učení, která představuje jeden z očekávaných vzdělávacích výsledků gymnaziálního vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—