All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00044921" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00044921 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy

  • Original language description

    Studie uvádí čtenáře do problematiky porozumění čtenému textu jako aktivní činnosti jedince, kterou bychom mohli popsat jako interakci autora a recipienta. Využívání různých technik a strategií umožňuje a usnadňuje porozumění čtenému. Studie je rozčleněna do tří částí. V první části jsme se pokusili definovat kategorie čtenářská strategie a čtenářská dovednost a najít mezi nimi vztah. Ve druhé části studie představujeme klasifikace čtenářských strategií, které jsme rozčlenili podle různých aspektů. Třetí část studie přináší výsledky výzkumu čtenářských strategií žáků 1. stupně ZŠ, který byl uskutečněn v pátých třídách na vybraných základních školách v Brně ve školním roce 2005/6. Výsledky naznačují, jaké způsoby práce s texty učitelé od žáků vyžadovali, a jaké čtenářské strategie žáci na konci prvního stupně používali.

  • Czech name

    Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy

  • Czech description

    Studie uvádí čtenáře do problematiky porozumění čtenému textu jako aktivní činnosti jedince, kterou bychom mohli popsat jako interakci autora a recipienta. Využívání různých technik a strategií umožňuje a usnadňuje porozumění čtenému. Studie je rozčleněna do tří částí. V první části jsme se pokusili definovat kategorie čtenářská strategie a čtenářská dovednost a najít mezi nimi vztah. Ve druhé části studie představujeme klasifikace čtenářských strategií, které jsme rozčlenili podle různých aspektů. Třetí část studie přináší výsledky výzkumu čtenářských strategií žáků 1. stupně ZŠ, který byl uskutečněn v pátých třídách na vybraných základních školách v Brně ve školním roce 2005/6. Výsledky naznačují, jaké způsoby práce s texty učitelé od žáků vyžadovali, a jaké čtenářské strategie žáci na konci prvního stupně používali.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database