All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Learning Disabilities from the Perspektive of Teachers of Primary Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045857" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045857 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Poruchy učení z pohledu učitele primární školy

  • Original language description

    Příspěvek prezentuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na specifikaci poruch učení, se kterými se učitelé na 1. stupni základní školy nejčastěji setkávají. Závěry poukazují na skutečnost, že ve školách nejsou vytvořeny optimální podmínky. Náročnése jeví zajištění dostatečného počtu pedagogických asistentů pro práci s dětmi vyžadujícími zvláštní péči.

  • Czech name

    Poruchy učení z pohledu učitele primární školy

  • Czech description

    Příspěvek prezentuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na specifikaci poruch učení, se kterými se učitelé na 1. stupni základní školy nejčastěji setkávají. Závěry poukazují na skutečnost, že ve školách nejsou vytvořeny optimální podmínky. Náročnése jeví zajištění dostatečného počtu pedagogických asistentů pro práci s dětmi vyžadujícími zvláštní péči.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Havel,J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole

  • ISBN

    978-80-7315-202-4

  • Number of pages of the result

    6

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    321

  • Publisher name

    Havel, J., Filová, H. at al., Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter