Portfolio: The Art of Asking As an Attribute of Teacher Communication Competence
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053006" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Portfolio: umění ptát se jako atribut komunikační kompetence učitele
Original language description
Jednou ze stěžejních aktivit metody hodnocení žáků prostřednictvím portfolia je takzvaný hodnotící rozhovor nad portfoliem. Součástí takového rozhovoru učitele a žáka nad jeho žákovským portfoliem, který není ničím jiným než rozpravou nad žákovou prací ajeho úspěchy, jsou otázky. Příspěvek uvádí a komentuje příklady takových otázek z hodnotících rozhovorů, zaznamenaných v rámci výzkumu autora zaměřeného na portfolio jako metodu hodnocení a sebehodnocení. Autor považuje učitelovu strategii ve volbě těchto otázek za jednu z klíčových pro celý rozhovor a jeho závěry, neboť se v nich reflektují cíle samotného hodnocení a fakticky určují validitu učitelova hodnocení žáka.
Czech name
Portfolio: umění ptát se jako atribut komunikační kompetence učitele
Czech description
Jednou ze stěžejních aktivit metody hodnocení žáků prostřednictvím portfolia je takzvaný hodnotící rozhovor nad portfoliem. Součástí takového rozhovoru učitele a žáka nad jeho žákovským portfoliem, který není ničím jiným než rozpravou nad žákovou prací ajeho úspěchy, jsou otázky. Příspěvek uvádí a komentuje příklady takových otázek z hodnotících rozhovorů, zaznamenaných v rámci výzkumu autora zaměřeného na portfolio jako metodu hodnocení a sebehodnocení. Autor považuje učitelovu strategii ve volbě těchto otázek za jednu z klíčových pro celý rozhovor a jeho závěry, neboť se v nich reflektují cíle samotného hodnocení a fakticky určují validitu učitelova hodnocení žáka.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Šimoník, O. (ed.) Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence.
ISBN
978-80-210-5561-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
199-204
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2011
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—