The role of pragmatic competence in teaching Czech as a foreign language and social identity formation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054765" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054765 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role pragmatické kompetence ve výuce češtiny jako cizího jazyka a utváření sociální identity
Original language description
Na základě výzkumu interakcionistické analýzy významu v textu autoři představili nový, širší pohled na souvislost mezi komunikací a integrací, který osvojování jazyka vnímá na pozadí utváření sociální identity. K tomuto osvojování dochází v průběhu rozvoje pragmatické kompetence (která je stěžejní složkou komunikační kompetence) imigranta / cizince v kontextu přijímání dalšího/cizího jazyka. Text poukázal na významnou spojitost mezi interakcí komunikujících, jejich pragmatickou kompetencí a jejich sociální identitou. Zdůraznil význam interakcí a pragmatické kompetence a kritizoval důraz na organizační složku jazyka. Na základě tohoto pojetí autoři navrhnuli novým způsobem chápat vztah mezi pragmatickou a organizační složkou komunikace a z toho vyplývající změnu v oborových didaktikách (nejen) cizích jazyků. V závěru textu představili možnost výzkumného uchopení vztahu pragmatické kompetence a sociální identity.
Czech name
Role pragmatické kompetence ve výuce češtiny jako cizího jazyka a utváření sociální identity
Czech description
Na základě výzkumu interakcionistické analýzy významu v textu autoři představili nový, širší pohled na souvislost mezi komunikací a integrací, který osvojování jazyka vnímá na pozadí utváření sociální identity. K tomuto osvojování dochází v průběhu rozvoje pragmatické kompetence (která je stěžejní složkou komunikační kompetence) imigranta / cizince v kontextu přijímání dalšího/cizího jazyka. Text poukázal na významnou spojitost mezi interakcí komunikujících, jejich pragmatickou kompetencí a jejich sociální identitou. Zdůraznil význam interakcí a pragmatické kompetence a kritizoval důraz na organizační složku jazyka. Na základě tohoto pojetí autoři navrhnuli novým způsobem chápat vztah mezi pragmatickou a organizační složkou komunikace a z toho vyplývající změnu v oborových didaktikách (nejen) cizích jazyků. V závěru textu představili možnost výzkumného uchopení vztahu pragmatické kompetence a sociální identity.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
436-457
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—