All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Communication and integration of pupils with a different mother tongue ? Change of view´

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063904" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063904 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem ? změna pohledu

  • Original language description

    Kapitola Martiny Hrdé a Radima Šípa "Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem ? Změna pohledu" je zaměřena na cílovou skupinu imigrantů i dalších znevýhodněných skupin. Na základě dlouhodobého výzkumu v ní autoři docházejí představují novou teorii integrace založenou na práci s pragmatickou kompetencí. Autoři nejdříve představují pragmatickou kompetenci a její nedoceněnou funkci ve struktuře osvojování nejen nového jazyka, ale i nové kultury. Vychází z myšlenky, že doposud byl podceňovánvliv kultury na jazyk a proto se soustřeďují nikoliv pouze na organizační strukturu jazyka (lexikálně-gramaticko-syntaktickou složku), ale též na význam sociálního prostředí, z něhož jazyk vyvstává. K poukázání na nefunkčnost tohoto přístupu autoři využili kritiku pozice Noama Chomského, která je dodnes považována za jeden z klíčových přístupů k lingvistice. K přehodnocení vztahu mezi jazykem, jeho kulturním pozadím a konstrukcí představy sociálního světa badatelé využili interakcionist

  • Czech name

    Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem ? změna pohledu

  • Czech description

    Kapitola Martiny Hrdé a Radima Šípa "Komunikace a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem ? Změna pohledu" je zaměřena na cílovou skupinu imigrantů i dalších znevýhodněných skupin. Na základě dlouhodobého výzkumu v ní autoři docházejí představují novou teorii integrace založenou na práci s pragmatickou kompetencí. Autoři nejdříve představují pragmatickou kompetenci a její nedoceněnou funkci ve struktuře osvojování nejen nového jazyka, ale i nové kultury. Vychází z myšlenky, že doposud byl podceňovánvliv kultury na jazyk a proto se soustřeďují nikoliv pouze na organizační strukturu jazyka (lexikálně-gramaticko-syntaktickou složku), ale též na význam sociálního prostředí, z něhož jazyk vyvstává. K poukázání na nefunkčnost tohoto přístupu autoři využili kritiku pozice Noama Chomského, která je dodnes považována za jeden z klíčových přístupů k lingvistice. K přehodnocení vztahu mezi jazykem, jeho kulturním pozadím a konstrukcí představy sociálního světa badatelé využili interakcionist

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie

  • ISBN

    9788073152246

  • Number of pages of the result

    25

  • Pages from-to

    115-140

  • Number of pages of the book

    221

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter