Social Education and Special Education Measures for Persons with Disability and Social Disadvantages
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054956" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054956 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Original language description
V kapitole je prezentovaná Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, postižení a zdraví. Byla vyvinuta jako víceúčelová klasifikace pro různé discipliny a oblasti využití. Nový přístup ke klasifikaci WHO směřuje pokud možno k samostatnému vedení života osob s postižením při rozsáhlé společenské integraci. Společenská integrace směřuje k perspektivním cílům podpořeným pedagogicky, aby jedinec byl schopen vyrovnat se se svým postižením. Pojem postižení se stává relativní kategorií. Dále je charakterizovaný pojem sociálního znevýhodnění a jsou konfrontovány úkoly sociální a speciální pedagogiky vzhledem ke zkoumané cílové skupině. Závěrem jsou uvedeny tři příklady výzkumných šetření.
Czech name
Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Czech description
V kapitole je prezentovaná Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, postižení a zdraví. Byla vyvinuta jako víceúčelová klasifikace pro různé discipliny a oblasti využití. Nový přístup ke klasifikaci WHO směřuje pokud možno k samostatnému vedení života osob s postižením při rozsáhlé společenské integraci. Společenská integrace směřuje k perspektivním cílům podpořeným pedagogicky, aby jedinec byl schopen vyrovnat se se svým postižením. Pojem postižení se stává relativní kategorií. Dále je charakterizovaný pojem sociálního znevýhodnění a jsou konfrontovány úkoly sociální a speciální pedagogiky vzhledem ke zkoumané cílové skupině. Závěrem jsou uvedeny tři příklady výzkumných šetření.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu
ISBN
978-80-210-5693-0
Number of pages of the result
22
Pages from-to
85-110
Number of pages of the book
258
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—