All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social Education and Special Education Measures for Persons with Disability and Social Disadvantages

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054956" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054956 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním

  • Original language description

    V kapitole je prezentovaná Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, postižení a zdraví. Byla vyvinuta jako víceúčelová klasifikace pro různé discipliny a oblasti využití. Nový přístup ke klasifikaci WHO směřuje pokud možno k samostatnému vedení života osob s postižením při rozsáhlé společenské integraci. Společenská integrace směřuje k perspektivním cílům podpořeným pedagogicky, aby jedinec byl schopen vyrovnat se se svým postižením. Pojem postižení se stává relativní kategorií. Dále je charakterizovaný pojem sociálního znevýhodnění a jsou konfrontovány úkoly sociální a speciální pedagogiky vzhledem ke zkoumané cílové skupině. Závěrem jsou uvedeny tři příklady výzkumných šetření.

  • Czech name

    Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním

  • Czech description

    V kapitole je prezentovaná Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, postižení a zdraví. Byla vyvinuta jako víceúčelová klasifikace pro různé discipliny a oblasti využití. Nový přístup ke klasifikaci WHO směřuje pokud možno k samostatnému vedení života osob s postižením při rozsáhlé společenské integraci. Společenská integrace směřuje k perspektivním cílům podpořeným pedagogicky, aby jedinec byl schopen vyrovnat se se svým postižením. Pojem postižení se stává relativní kategorií. Dále je charakterizovaný pojem sociálního znevýhodnění a jsou konfrontovány úkoly sociální a speciální pedagogiky vzhledem ke zkoumané cílové skupině. Závěrem jsou uvedeny tři příklady výzkumných šetření.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu

  • ISBN

    978-80-210-5693-0

  • Number of pages of the result

    22

  • Pages from-to

    85-110

  • Number of pages of the book

    258

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter