All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From Individual Difference to Educational Need: Respecting Differences as a Basis of Informed Intervention

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055251" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055251 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence

  • Original language description

    Individuální odlišnosti, které jsou specifické pro děti s poruchami chování, jakými jsou například tzv. nežádoucí projevy v jejich chování, bývají samy o sobě často objektem intervence. Cílem pak bývá eliminace a normalizace či alespoň zmírnění těchto problematicky vnímaných odlišností. Speciálně pedagogický přístup orientovaný na inkluzi dítěte v riziku či s poruchami chování by však měl vycházet z respektu jak vůči společenským normám, tak vůči individuálním potřebám dítěte, a proto by měl tyto specifické odlišnosti vnímat raději jako projevy či indikátory potenciální speciální edukační potřeby (potřeb) daného dítěte. Na příkladech z terénu jsou vysvětleny analytické kroky na cestě od zjištění individuální odlišnosti přes identifikaci speciální edukační potřeby až k plánu inkluzivně orientované intervence. Zmíněné příklady se týkají odlišností v postojích a představách klientů preventivně výchovného zařízení (tj.

  • Czech name

    Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence

  • Czech description

    Individuální odlišnosti, které jsou specifické pro děti s poruchami chování, jakými jsou například tzv. nežádoucí projevy v jejich chování, bývají samy o sobě často objektem intervence. Cílem pak bývá eliminace a normalizace či alespoň zmírnění těchto problematicky vnímaných odlišností. Speciálně pedagogický přístup orientovaný na inkluzi dítěte v riziku či s poruchami chování by však měl vycházet z respektu jak vůči společenským normám, tak vůči individuálním potřebám dítěte, a proto by měl tyto specifické odlišnosti vnímat raději jako projevy či indikátory potenciální speciální edukační potřeby (potřeb) daného dítěte. Na příkladech z terénu jsou vysvětleny analytické kroky na cestě od zjištění individuální odlišnosti přes identifikaci speciální edukační potřeby až k plánu inkluzivně orientované intervence. Zmíněné příklady se týkají odlišností v postojích a představách klientů preventivně výchovného zařízení (tj.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities

  • ISBN

    978-80-210-5731-9

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    289-303

  • Number of pages of the book

    386

  • Publisher name

    Masarykova univerzita. MuniPress

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter