Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055257" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055257 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?
Original language description
Perspektivy práce s delikventní mládeží jsou úzce propojeny se změnami v přístupech k problematice práce s dětmi v riziku a s poruchami chování. V praxi navzdory současným inkluzivním trendům speciální pedagogiky, která usiluje o posilování odpovědnostitěchto dětí za vlastní život a jeho kvalitu v dospělosti, stále převažují přístupy postavené na ?péči a restrikci?. Považují dítě za pasivního účastníka intervenčních ?služeb?. Přitom právě aktivita dítěte a způsob, jímž definuje svou situaci, více či méně ovlivňuje efektivitu intervence a následný přístup dítěte k vlastnímu chování. V příspěvku prezentujeme zjištění výzkumů ze školního, intervenčního a institucionálního prostředí. Na nich budeme ilustrovat odlišnosti a specifika v postojích a strategiích adaptace dětí a mládeže s poruchami chování na aktuální obtížnou životní situaci. Pro hledání cest v práci s dětmi a mládeží s poruchami chování (ať formy delikventní či jiné) je považujme za rozhodující.
Czech name
Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?
Czech description
Perspektivy práce s delikventní mládeží jsou úzce propojeny se změnami v přístupech k problematice práce s dětmi v riziku a s poruchami chování. V praxi navzdory současným inkluzivním trendům speciální pedagogiky, která usiluje o posilování odpovědnostitěchto dětí za vlastní život a jeho kvalitu v dospělosti, stále převažují přístupy postavené na ?péči a restrikci?. Považují dítě za pasivního účastníka intervenčních ?služeb?. Přitom právě aktivita dítěte a způsob, jímž definuje svou situaci, více či méně ovlivňuje efektivitu intervence a následný přístup dítěte k vlastnímu chování. V příspěvku prezentujeme zjištění výzkumů ze školního, intervenčního a institucionálního prostředí. Na nich budeme ilustrovat odlišnosti a specifika v postojích a strategiích adaptace dětí a mládeže s poruchami chování na aktuální obtížnou životní situaci. Pro hledání cest v práci s dětmi a mládeží s poruchami chování (ať formy delikventní či jiné) je považujme za rozhodující.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?
ISBN
978-80-260-0137-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
145
Pages from-to
134-143
Publisher name
občanské sdružení Ratolest Brno
Place of publication
Brno
Event location
Sídlo veřejného ochránce práv v Brně
Event date
May 25, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—