All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055257" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055257 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?

  • Original language description

    Perspektivy práce s delikventní mládeží jsou úzce propojeny se změnami v přístupech k problematice práce s dětmi v riziku a s poruchami chování. V praxi navzdory současným inkluzivním trendům speciální pedagogiky, která usiluje o posilování odpovědnostitěchto dětí za vlastní život a jeho kvalitu v dospělosti, stále převažují přístupy postavené na ?péči a restrikci?. Považují dítě za pasivního účastníka intervenčních ?služeb?. Přitom právě aktivita dítěte a způsob, jímž definuje svou situaci, více či méně ovlivňuje efektivitu intervence a následný přístup dítěte k vlastnímu chování. V příspěvku prezentujeme zjištění výzkumů ze školního, intervenčního a institucionálního prostředí. Na nich budeme ilustrovat odlišnosti a specifika v postojích a strategiích adaptace dětí a mládeže s poruchami chování na aktuální obtížnou životní situaci. Pro hledání cest v práci s dětmi a mládeží s poruchami chování (ať formy delikventní či jiné) je považujme za rozhodující.

  • Czech name

    Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?

  • Czech description

    Perspektivy práce s delikventní mládeží jsou úzce propojeny se změnami v přístupech k problematice práce s dětmi v riziku a s poruchami chování. V praxi navzdory současným inkluzivním trendům speciální pedagogiky, která usiluje o posilování odpovědnostitěchto dětí za vlastní život a jeho kvalitu v dospělosti, stále převažují přístupy postavené na ?péči a restrikci?. Považují dítě za pasivního účastníka intervenčních ?služeb?. Přitom právě aktivita dítěte a způsob, jímž definuje svou situaci, více či méně ovlivňuje efektivitu intervence a následný přístup dítěte k vlastnímu chování. V příspěvku prezentujeme zjištění výzkumů ze školního, intervenčního a institucionálního prostředí. Na nich budeme ilustrovat odlišnosti a specifika v postojích a strategiích adaptace dětí a mládeže s poruchami chování na aktuální obtížnou životní situaci. Pro hledání cest v práci s dětmi a mládeží s poruchami chování (ať formy delikventní či jiné) je považujme za rozhodující.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?

  • ISBN

    978-80-260-0137-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    145

  • Pages from-to

    134-143

  • Publisher name

    občanské sdružení Ratolest Brno

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Sídlo veřejného ochránce práv v Brně

  • Event date

    May 25, 2011

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article