All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Intervention ? restriction or support?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063138" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063138 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Intervence jako restrikce nebo jako posilování?

  • Original language description

    Informovaná intervence staví na znalosti individuálních odlišností dítěte/žáka a směřuje k naplnění jeho individuálních edukačních potřeb. Je charakteristická intervenčním konceptem 3P (posilování, podpora, provázení). V textu jej představujeme na příkladech z výzkumů a stavíme jej do kontrastu intervenčního konceptu 3R (represe, restrikce, resocializace), který se též v aktuálních speciálněpedagogických intervenčních strategií uplatňuje, ovšem je primárně zaměřen na potřeby a zájmy okolí dítěte, resp.společnosti. V textu tematizujeme hledisko příjemců intervence (dětí či žáků), přičemž zdůrazňujeme roli, kterou tito jedinci a jejich pohled na intervenci samotnou v rámci intervenčního procesu hrají. Ve světle obou intervenčních konceptů (3P a 3R) jsouna příkladech z našich výzkumů představeny tři typické reakce okolí na tzv. problémové chování tak z pohledu samotných aktérů tohoto chování ? diskreditující, zasvěcená (podpůrná) a odměňující reakce.

  • Czech name

    Intervence jako restrikce nebo jako posilování?

  • Czech description

    Informovaná intervence staví na znalosti individuálních odlišností dítěte/žáka a směřuje k naplnění jeho individuálních edukačních potřeb. Je charakteristická intervenčním konceptem 3P (posilování, podpora, provázení). V textu jej představujeme na příkladech z výzkumů a stavíme jej do kontrastu intervenčního konceptu 3R (represe, restrikce, resocializace), který se též v aktuálních speciálněpedagogických intervenčních strategií uplatňuje, ovšem je primárně zaměřen na potřeby a zájmy okolí dítěte, resp.společnosti. V textu tematizujeme hledisko příjemců intervence (dětí či žáků), přičemž zdůrazňujeme roli, kterou tito jedinci a jejich pohled na intervenci samotnou v rámci intervenčního procesu hrají. Ve světle obou intervenčních konceptů (3P a 3R) jsouna příkladech z našich výzkumů představeny tři typické reakce okolí na tzv. problémové chování tak z pohledu samotných aktérů tohoto chování ? diskreditující, zasvěcená (podpůrná) a odměňující reakce.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Educational Needs VI.

  • ISBN

    9788073152352

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    285-294

  • Number of pages of the book

    327

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter