Measuring the Outcome of Inclusive Activities through the Concept of Participation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055745" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055745 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měření výsledků inkluzivních aktivit prostřednictvím konceptu participace
Original language description
Inkluze osob s postižením je žádoucím společenským cílem, zdůrazňovaným v politických dokumentech, v pedagogice a v sociální práci. Klíčovým indikátorem inkluze/míry společenského začlenění a jednou z komponent životní situace osob s postižením je participace. Jedná se o multidimenzionální koncept, užívaný v různých kontextech (medicína, pedagogika, sociologie) pro uchopení míry začlenění jedince do společenských rolí, situací a aktivit. V českém kontextu není samostatné měření participace rozvinuto ? společenské začlenění jednotlivce se měří pouze dotazníkem SF-36, který je zaměřen na kvalitu života obecně, citována je také klasifikace MKF. Cílem textu je shrnout debatu o měření inkluze prostřednictvím konceptu participace a představit výzkum prof. Heinemana, který na bázi klasifikace MKF vytvořil vlastní způsob měření participace.
Czech name
Měření výsledků inkluzivních aktivit prostřednictvím konceptu participace
Czech description
Inkluze osob s postižením je žádoucím společenským cílem, zdůrazňovaným v politických dokumentech, v pedagogice a v sociální práci. Klíčovým indikátorem inkluze/míry společenského začlenění a jednou z komponent životní situace osob s postižením je participace. Jedná se o multidimenzionální koncept, užívaný v různých kontextech (medicína, pedagogika, sociologie) pro uchopení míry začlenění jedince do společenských rolí, situací a aktivit. V českém kontextu není samostatné měření participace rozvinuto ? společenské začlenění jednotlivce se měří pouze dotazníkem SF-36, který je zaměřen na kvalitu života obecně, citována je také klasifikace MKF. Cílem textu je shrnout debatu o měření inkluze prostřednictvím konceptu participace a představit výzkum prof. Heinemana, který na bázi klasifikace MKF vytvořil vlastní způsob měření participace.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of pupils with special educational needs V.
ISBN
978-80-7315-220-8
Number of pages of the result
9
Pages from-to
27-36
Number of pages of the book
300
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—