Implementation of the European dimension in education as an example on the history textbooks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055787" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055787 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Integrace evropské dimenze do vzdělávání na příkladu dějepisných učebnic
Original language description
Jeden ze společných trendů Evropské unie (EU) v oblasti vzdělávání představuje rozvíjení evropské dimenze ve vzdělávání. ČR jakožto členský stát EU se přímo podílí na tzv. evropské vizi v oblasti vzdělání, což mj. znamená zapojení České republiky do vzdělávacích programů Evropských společenství, ve kterých je kladen důraz na kultivace vztahu k Evropě a výchovy k evropanství. Realizace požadavku EU zavádět výchovu k evropanství a evropskou dimenzi v historickém vzdělávání se tedy přirozeně stala jedním zaktuálních úkolů didaktiky dějepisu. V našem článku jsme se proto zaměřili na to, zda vůbec a jak je rozvíjena evropská dimenze v českých učebnicích dějepisu. K tomuto účelu je potřeba vyvinout odpovídající nástroj kvantitativní obsahové analýzy, o kterém bude v příspěvku pojednáno.
Czech name
Integrace evropské dimenze do vzdělávání na příkladu dějepisných učebnic
Czech description
Jeden ze společných trendů Evropské unie (EU) v oblasti vzdělávání představuje rozvíjení evropské dimenze ve vzdělávání. ČR jakožto členský stát EU se přímo podílí na tzv. evropské vizi v oblasti vzdělání, což mj. znamená zapojení České republiky do vzdělávacích programů Evropských společenství, ve kterých je kladen důraz na kultivace vztahu k Evropě a výchovy k evropanství. Realizace požadavku EU zavádět výchovu k evropanství a evropskou dimenzi v historickém vzdělávání se tedy přirozeně stala jedním zaktuálních úkolů didaktiky dějepisu. V našem článku jsme se proto zaměřili na to, zda vůbec a jak je rozvíjena evropská dimenze v českých učebnicích dějepisu. K tomuto účelu je potřeba vyvinout odpovídající nástroj kvantitativní obsahové analýzy, o kterém bude v příspěvku pojednáno.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
234-237
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2011
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—