Motivation of pupils in mathematics in the way of historical tasks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063483" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063483 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh
Original language description
Uvádíme výsledky výzkumného šetření, které jsme provedli se žáky základní školy. Náš výzkum ukázal, že je možné využít úloh s historickými náměty k procvičování základního učiva i k získávání zájmů žáků o matematiku. Mezi očekávanými výstupy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání je uvedeno, že žák matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných. Nadaní žáci se zpravidla s jednoduchými situacemi nespokojí a vyhledávají úlohy s vyšší myšlenkovou náročností. Jedním ze zdrojů těchto úloh mohou být úlohy z historických sbírek úloh a učebnic. Tyto úlohy jsou specifické svými obraty i náročností na matematizaci popsané situace. V příspěvku je uvedeno několik historických úloh, kterých je možné využít k motivaci nadaných žáků v matematice
Czech name
Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh
Czech description
Uvádíme výsledky výzkumného šetření, které jsme provedli se žáky základní školy. Náš výzkum ukázal, že je možné využít úloh s historickými náměty k procvičování základního učiva i k získávání zájmů žáků o matematiku. Mezi očekávanými výstupy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání je uvedeno, že žák matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných. Nadaní žáci se zpravidla s jednoduchými situacemi nespokojí a vyhledávají úlohy s vyšší myšlenkovou náročností. Jedním ze zdrojů těchto úloh mohou být úlohy z historických sbírek úloh a učebnic. Tyto úlohy jsou specifické svými obraty i náročností na matematizaci popsané situace. V příspěvku je uvedeno několik historických úloh, kterých je možné využít k motivaci nadaných žáků v matematice
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník referátů z konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách
ISBN
9788021058866
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
16-21
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jun 19, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—