Philosophizing as a developmnet of critical and creative thinking of children from socially disadvantaged environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063735" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063735 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Filozofováním k rozvoji kritického a tvořivého myšlení dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Original language description
Deskriptivní studie Richarda Macků vysvětluje teoretické zázemí edukačního přístupu nazvaného ?Filozofie pro děti?. Jedná se o program rozvíjející kritické, tvořivé a angažované myšlení (srov. orig. critical, creative, caring thinking) a to skrze práci sdidaktickými filozofickými texty a následný dialog. Autor na základě analýzy využití tohoto programu v jednotlivých zemích představuje filozofování s dětmi jako jednu z činností sociálního pedagoga a demonstruje tento fakt na příkladu jedné australské základní a britské mateřské školy. Součástí kapitoly je i zmínka o některých zásadách filozofického dialogu, které napomáhají rozvoji myšlení ve společenství diskutujících.
Czech name
Filozofováním k rozvoji kritického a tvořivého myšlení dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Czech description
Deskriptivní studie Richarda Macků vysvětluje teoretické zázemí edukačního přístupu nazvaného ?Filozofie pro děti?. Jedná se o program rozvíjející kritické, tvořivé a angažované myšlení (srov. orig. critical, creative, caring thinking) a to skrze práci sdidaktickými filozofickými texty a následný dialog. Autor na základě analýzy využití tohoto programu v jednotlivých zemích představuje filozofování s dětmi jako jednu z činností sociálního pedagoga a demonstruje tento fakt na příkladu jedné australské základní a britské mateřské školy. Součástí kapitoly je i zmínka o některých zásadách filozofického dialogu, které napomáhají rozvoji myšlení ve společenství diskutujících.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie
ISBN
9788073152246
Number of pages of the result
14
Pages from-to
179-192
Number of pages of the book
221
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—