School is our common World : Phenomenological Analysis of Meaning in the statements of Roma Children texts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064175" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Škola je náš společný svět : Fenomenologická analýza významu výpovědí romských dětí
Original language description
Výzkum realizovaný v stávajícím projektu je již třetí navazující částí výzkumného záměru mapujícího vztah romských dětí a školy. Dvě první části, Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků I. a II. (10186/2009-6 a 8555-37/2010-27), s podtitulem ?Bariéry ve vzdělávání romských dětí?, měly za cíl pomocí fenomenologické analýzy romských výpovědi dětí na téma ?škola? přispět k propracovanějšímu popisu těchto bariér a odpovědět na otázku ?co konkrétně brání romským dětem? úspěšně procházet školním vzděláním.Tato třetí část se má pokusit z realizovaných rozhovorů získat co nejcelistvější obraz ?školy?. Tedy má popsat všechny významy, kterých pojem škola pro tyto děti může nabývat. Analýza výpovědí romských dětí byla konfrontována s výpovědí speciální pedagožky ze stejné ZŠ, výstupem výzkmu byla i jejich představa o ideální škole.
Czech name
Škola je náš společný svět : Fenomenologická analýza významu výpovědí romských dětí
Czech description
Výzkum realizovaný v stávajícím projektu je již třetí navazující částí výzkumného záměru mapujícího vztah romských dětí a školy. Dvě první části, Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků I. a II. (10186/2009-6 a 8555-37/2010-27), s podtitulem ?Bariéry ve vzdělávání romských dětí?, měly za cíl pomocí fenomenologické analýzy romských výpovědi dětí na téma ?škola? přispět k propracovanějšímu popisu těchto bariér a odpovědět na otázku ?co konkrétně brání romským dětem? úspěšně procházet školním vzděláním.Tato třetí část se má pokusit z realizovaných rozhovorů získat co nejcelistvější obraz ?školy?. Tedy má popsat všechny významy, kterých pojem škola pro tyto děti může nabývat. Analýza výpovědí romských dětí byla konfrontována s výpovědí speciální pedagožky ze stejné ZŠ, výstupem výzkmu byla i jejich představa o ideální škole.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu
ISBN
9788021060302
Number of pages of the result
13
Pages from-to
54-66
Number of pages of the book
225
Publisher name
MUNIPRESS
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—