MCA: phenomenological view on children from social disadvantaged environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072636" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072636 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Original language description
Záměrem kapitoly je představit fenomenologickou metodu analýzy textu MCA na sociálně pedagogickou oblast výzkumu, konkrétně výzkumu vztahu romských dětí ke škole. MCA je metoda analýzy textu vyvinutá švédským psychologem, profesorem a výzkumníkem RogeremSagesem pro účely výzkumu v interkulturní psychologii a psychologii práce. Tato metoda vychází z fenomenologické filosofie a je na rozdíl od interpretativní či deskriptivní fenomenologické analýzy v ČR zatím poměrně neznámá. MCA nabízí v porovnání se známějšími postupy výhody kvalitativní i kvantitativní metodologie i software pro analýzu a syntézu dat. V ilustrativním výzkumu se autorka pokouší získat výpovědi učitelů, žáků a jejich rodičů jedné školy na téma ?Škola?, a tyto výpovědi podrobit fenomenologické analýze MCA a získat tak co nejkomplexnější obraz tohoto fenoménu
Czech name
MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Czech description
Záměrem kapitoly je představit fenomenologickou metodu analýzy textu MCA na sociálně pedagogickou oblast výzkumu, konkrétně výzkumu vztahu romských dětí ke škole. MCA je metoda analýzy textu vyvinutá švédským psychologem, profesorem a výzkumníkem RogeremSagesem pro účely výzkumu v interkulturní psychologii a psychologii práce. Tato metoda vychází z fenomenologické filosofie a je na rozdíl od interpretativní či deskriptivní fenomenologické analýzy v ČR zatím poměrně neznámá. MCA nabízí v porovnání se známějšími postupy výhody kvalitativní i kvantitativní metodologie i software pro analýzu a syntézu dat. V ilustrativním výzkumu se autorka pokouší získat výpovědi učitelů, žáků a jejich rodičů jedné školy na téma ?Škola?, a tyto výpovědi podrobit fenomenologické analýze MCA a získat tak co nejkomplexnější obraz tohoto fenoménu
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Výzkumné metody v pedagogické praxi
ISBN
9788024743684
Number of pages of the result
19
Pages from-to
86-104
Number of pages of the book
245
Publisher name
Grada Publishing, a.s.
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—