All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

MCA: phenomenological view on children from social disadvantaged environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072636" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072636 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků

  • Original language description

    Záměrem kapitoly je představit fenomenologickou metodu analýzy textu MCA na sociálně pedagogickou oblast výzkumu, konkrétně výzkumu vztahu romských dětí ke škole. MCA je metoda analýzy textu vyvinutá švédským psychologem, profesorem a výzkumníkem RogeremSagesem pro účely výzkumu v interkulturní psychologii a psychologii práce. Tato metoda vychází z fenomenologické filosofie a je na rozdíl od interpretativní či deskriptivní fenomenologické analýzy v ČR zatím poměrně neznámá. MCA nabízí v porovnání se známějšími postupy výhody kvalitativní i kvantitativní metodologie i software pro analýzu a syntézu dat. V ilustrativním výzkumu se autorka pokouší získat výpovědi učitelů, žáků a jejich rodičů jedné školy na téma ?Škola?, a tyto výpovědi podrobit fenomenologické analýze MCA a získat tak co nejkomplexnější obraz tohoto fenoménu

  • Czech name

    MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků

  • Czech description

    Záměrem kapitoly je představit fenomenologickou metodu analýzy textu MCA na sociálně pedagogickou oblast výzkumu, konkrétně výzkumu vztahu romských dětí ke škole. MCA je metoda analýzy textu vyvinutá švédským psychologem, profesorem a výzkumníkem RogeremSagesem pro účely výzkumu v interkulturní psychologii a psychologii práce. Tato metoda vychází z fenomenologické filosofie a je na rozdíl od interpretativní či deskriptivní fenomenologické analýzy v ČR zatím poměrně neznámá. MCA nabízí v porovnání se známějšími postupy výhody kvalitativní i kvantitativní metodologie i software pro analýzu a syntézu dat. V ilustrativním výzkumu se autorka pokouší získat výpovědi učitelů, žáků a jejich rodičů jedné školy na téma ?Škola?, a tyto výpovědi podrobit fenomenologické analýze MCA a získat tak co nejkomplexnější obraz tohoto fenoménu

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Výzkumné metody v pedagogické praxi

  • ISBN

    9788024743684

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

    86-104

  • Number of pages of the book

    245

  • Publisher name

    Grada Publishing, a.s.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter