All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sharing tacit knowledge in teacher education as a transition from practice to theory and vice-versa

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00072429" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00072429 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět

  • Original language description

    Praktické explicitní jednání studenta učitelství (a učitele) vychází z jeho praktických zkušeností, které se transformují v tacitní znalosti. Tyto znalosti jsou: a) individuální, b) procedurální, odpovídají na otázku ?jak? činnost uskutečnit, c) úplná odpověď na tuto otázku je však samotnému studentovi skryta (ví více, než dovede vyjádřit), d) spojeny s cíli, jejichž dosažení považuje student (učitel) za důležité, e) založené na řešení praktických úkolů (situací), f) vázány na kontext, v němž fungují. Student (učitel) jich dosahuje zcela samostatně nebo jen s malou pomocí druhých. Tacitní znalosti se utvářejí a rozvíjejí zejména v průběhu pedagogických praxí studentů a v učitelské praxi. Jejich rozvoj facilituje sdílení praktických zkušeností studentů(učitelů) s jejich vzdělavateli.

  • Czech name

    Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět

  • Czech description

    Praktické explicitní jednání studenta učitelství (a učitele) vychází z jeho praktických zkušeností, které se transformují v tacitní znalosti. Tyto znalosti jsou: a) individuální, b) procedurální, odpovídají na otázku ?jak? činnost uskutečnit, c) úplná odpověď na tuto otázku je však samotnému studentovi skryta (ví více, než dovede vyjádřit), d) spojeny s cíli, jejichž dosažení považuje student (učitel) za důležité, e) založené na řešení praktických úkolů (situací), f) vázány na kontext, v němž fungují. Student (učitel) jich dosahuje zcela samostatně nebo jen s malou pomocí druhých. Tacitní znalosti se utvářejí a rozvíjejí zejména v průběhu pedagogických praxí studentů a v učitelské praxi. Jejich rozvoj facilituje sdílení praktických zkušeností studentů(učitelů) s jejich vzdělavateli.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání

  • ISBN

    9788072906253

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    103-113

  • Number of pages of the book

    362

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UK

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter