Learning tasks as opportunities for the development and achievement of expected outputs: An analysis of the coherence of textbooks and the Framework Educational Programme for Basic Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066245" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066245 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učební úlohy jako příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů: analýza koherence učebnic a RVP ZV
Original language description
Studie se zabývá rolí učebnic v procesu implementace kurikulární reformy. Autoři se snaží na příkladu vybraných učebních úloh v učebnicích zeměpisu zjistit, zda tyto úlohy poskytují příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů definovaných vRámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Výzkumný soubor tvořilo 399 učebních úloh ze tří aktuálně používaných učebnic zeměpisu. Hlavní metodou byla obsahová analýza spočívající v posuzování koherence RVP ZV a učebnic. Konkrétně se jednalo o srovnávání požadavků na operace s učivem kladených na žáka v učebních úlohách v učebnicích a v příslušných očekávaných výstupech RVP ZV.
Czech name
Učební úlohy jako příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů: analýza koherence učebnic a RVP ZV
Czech description
Studie se zabývá rolí učebnic v procesu implementace kurikulární reformy. Autoři se snaží na příkladu vybraných učebních úloh v učebnicích zeměpisu zjistit, zda tyto úlohy poskytují příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů definovaných vRámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Výzkumný soubor tvořilo 399 učebních úloh ze tří aktuálně používaných učebnic zeměpisu. Hlavní metodou byla obsahová analýza spočívající v posuzování koherence RVP ZV a učebnic. Konkrétně se jednalo o srovnávání požadavků na operace s učivem kladených na žáka v učebních úlohách v učebnicích a v příslušných očekávaných výstupech RVP ZV.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GPP407%2F12%2FP059" target="_blank" >GPP407/12/P059: Opportunities to develop problem solving competence in textbooks and in the classroom</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
63
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
169-183
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—