All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066739" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066739 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216224:14410/13:00067025

  • Result on the web

    <a href="http://capv2013.pf.ujep.cz/" target="_blank" >http://capv2013.pf.ujep.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole

  • Original language description

    Používání strategií učení se cizímu jazyku žáky a jejich podpora učitelem ve výuce byly zjišťovány pomocí adaptovaného a částečně standardizovaného inventáře Young Learners Language Strategy Use Survey (Cohen, Oxford, 2002). Zkoumáno bylo celkem 776 žákůve 41 třídách (27 výuka angličtiny, 11 němčiny) ve 4. až 9. ročníku a jejich 23 učitelů z 18 škol poskytujících základní vzdělávání. Česká verze nástroje (Vlčková, Přikrylová, 2011) sestávala z 64 položek na redukované dichotomické škále a zjišťovala strategie učení klasifikované na základě čtyř řečových dovedností (čtení, psaní, poslech, mluvení) a jazykových prostředků (slovní zásoba, překlad) a funkcí strategií v procesu zpracování informací (Oxford, 1990). Dotazník pro učitele (alfa = 0,88) i pro žáky (alfa = 0,90) dosahoval uspokojivé reliability. Učitelé deklarovali vyšší míru podpory strategií než žáci jejich používání. Nejvíce podporované byly strategie čtení (80 %), nejméně strategie mluvení (64 %).

  • Czech name

    Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole

  • Czech description

    Používání strategií učení se cizímu jazyku žáky a jejich podpora učitelem ve výuce byly zjišťovány pomocí adaptovaného a částečně standardizovaného inventáře Young Learners Language Strategy Use Survey (Cohen, Oxford, 2002). Zkoumáno bylo celkem 776 žákůve 41 třídách (27 výuka angličtiny, 11 němčiny) ve 4. až 9. ročníku a jejich 23 učitelů z 18 škol poskytujících základní vzdělávání. Česká verze nástroje (Vlčková, Přikrylová, 2011) sestávala z 64 položek na redukované dichotomické škále a zjišťovala strategie učení klasifikované na základě čtyř řečových dovedností (čtení, psaní, poslech, mluvení) a jazykových prostředků (slovní zásoba, překlad) a funkcí strategií v procesu zpracování informací (Oxford, 1990). Dotazník pro učitele (alfa = 0,88) i pro žáky (alfa = 0,90) dosahoval uspokojivé reliability. Učitelé deklarovali vyšší míru podpory strategií než žáci jejich používání. Nejvíce podporované byly strategie čtení (80 %), nejméně strategie mluvení (64 %).

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F12%2F0432" target="_blank" >GAP407/12/0432: Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů