From curricular reform towards productive culture of teaching and learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066816 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení
Original language description
Předložený text je pokusem o analytickou studii s programovým vyústěním. Jeho cílem je teoreticky vymezit a empiricky analyzovat ?problém? kurikulární reformy a koncipovat její vztah ke kultuře vyučování a učení. V úvodu autor zasazuje současnou českou kurikulární reformu do širšího kontextu vzdělávací transformace a zamýšlí se nad předmětem a charakterem reformy. V návaznosti na to s využitím tzv. ekvalizéru governance rozebírá problém načasování reformy, a to v kontextu analýzy širších mechanismů fungování a ovládání školského systému. Za klíčové lze považovat autorovo tvrzení, že současná česká kurikulární refor ma stěží pozvedne kvalitu výuky, neboť její implementace vyústila v nezvladatelný formalismus. Cesta ke kvalitě výuky podle autora spočíváv podpoře produktivní kul tury vyučování a učení. Realizovat změnu tudíž znamená propracovat novou ? produktivní ? kulturu vyučování a učení.
Czech name
Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení
Czech description
Předložený text je pokusem o analytickou studii s programovým vyústěním. Jeho cílem je teoreticky vymezit a empiricky analyzovat ?problém? kurikulární reformy a koncipovat její vztah ke kultuře vyučování a učení. V úvodu autor zasazuje současnou českou kurikulární reformu do širšího kontextu vzdělávací transformace a zamýšlí se nad předmětem a charakterem reformy. V návaznosti na to s využitím tzv. ekvalizéru governance rozebírá problém načasování reformy, a to v kontextu analýzy širších mechanismů fungování a ovládání školského systému. Za klíčové lze považovat autorovo tvrzení, že současná česká kurikulární refor ma stěží pozvedne kvalitu výuky, neboť její implementace vyústila v nezvladatelný formalismus. Cesta ke kvalitě výuky podle autora spočíváv podpoře produktivní kul tury vyučování a učení. Realizovat změnu tudíž znamená propracovat novou ? produktivní ? kulturu vyučování a učení.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Quality of curriculum and instruction across school subjects</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
30
Pages from-to
634-663
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—