All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From curricular reform towards productive culture of teaching and learning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066816 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení

  • Original language description

    Předložený text je pokusem o analytickou studii s programovým vyústěním. Jeho cílem je teoreticky vymezit a empiricky analyzovat ?problém? kurikulární reformy a koncipovat její vztah ke kultuře vyučování a učení. V úvodu autor zasazuje současnou českou kurikulární reformu do širšího kontextu vzdělávací transformace a zamýšlí se nad předmětem a charakterem reformy. V návaznosti na to s využitím tzv. ekvalizéru governance rozebírá problém načasování reformy, a to v kontextu analýzy širších mechanismů fungování a ovládání školského systému. Za klíčové lze považovat autorovo tvrzení, že současná česká kurikulární refor ma stěží pozvedne kvalitu výuky, neboť její implementace vyústila v nezvladatelný formalismus. Cesta ke kvalitě výuky podle autora spočíváv podpoře produktivní kul tury vyučování a učení. Realizovat změnu tudíž znamená propracovat novou ? produktivní ? kulturu vyučování a učení.

  • Czech name

    Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení

  • Czech description

    Předložený text je pokusem o analytickou studii s programovým vyústěním. Jeho cílem je teoreticky vymezit a empiricky analyzovat ?problém? kurikulární reformy a koncipovat její vztah ke kultuře vyučování a učení. V úvodu autor zasazuje současnou českou kurikulární reformu do širšího kontextu vzdělávací transformace a zamýšlí se nad předmětem a charakterem reformy. V návaznosti na to s využitím tzv. ekvalizéru governance rozebírá problém načasování reformy, a to v kontextu analýzy širších mechanismů fungování a ovládání školského systému. Za klíčové lze považovat autorovo tvrzení, že současná česká kurikulární refor ma stěží pozvedne kvalitu výuky, neboť její implementace vyústila v nezvladatelný formalismus. Cesta ke kvalitě výuky podle autora spočíváv podpoře produktivní kul tury vyučování a učení. Realizovat změnu tudíž znamená propracovat novou ? produktivní ? kulturu vyučování a učení.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Quality of curriculum and instruction across school subjects</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    30

  • Pages from-to

    634-663

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database