All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Topical Questions in Putting into Practice of Media Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069964" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069964 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Aktuální otázky realizace mediální výchovy

  • Original language description

    Článek se zabývá realizací mediální výchovy ve výuce učitelů druhého stupně základních škol v České republice, a to se zvláštním zaměřením na implementaci tematických okruhů tohoto průřezového tématu do výuky. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkovéhošetření, jež mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol v České republice. V příspěvku jsou představena teoretická a empirická východiska, výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno je o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, sběru i analýze získaných dat. Ve výzkumu byly použity statistické metody. Výzkum přinesl poznatky o současném stavu implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka. Výzkumné šetření ukázalo, že učitelé českého jazyka začleňují do své výuky receptivní tematické okruhy průřezového tématu Mediální výchova ve stejné míře jako tematické okruhy produktivní.

  • Czech name

    Aktuální otázky realizace mediální výchovy

  • Czech description

    Článek se zabývá realizací mediální výchovy ve výuce učitelů druhého stupně základních škol v České republice, a to se zvláštním zaměřením na implementaci tematických okruhů tohoto průřezového tématu do výuky. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkovéhošetření, jež mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol v České republice. V příspěvku jsou představena teoretická a empirická východiska, výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno je o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, sběru i analýze získaných dat. Ve výzkumu byly použity statistické metody. Výzkum přinesl poznatky o současném stavu implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka. Výzkumné šetření ukázalo, že učitelé českého jazyka začleňují do své výuky receptivní tematické okruhy průřezového tématu Mediální výchova ve stejné míře jako tematické okruhy produktivní.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    131-144

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database