Key Competences in School Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071094" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071094 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klíčové kompetence ve školním vzdělávání
Original language description
Inkluzivní vzdělávání a celoživotní učení patří k současným trendům školství na evropské úrovni. Moderní přístup ke vzdělávání se dnes zaměřuje na tzv. všeobecné dovednosti, klíčové kompetence, které se dají uplatnit v celé škále oborů a situací. Rozvojiklíčových kompetencí u osob se zdravotním postižením, které jsou jednou ze skupin osob obzvláště ohrožených sociálním vyloučením, je třeba věnovat pozornost, neboť jejich osvojení je důležitým nástrojem sociální inkluze. Zohledňování specifických potřebžáků se zdravotním postižením a znevýhodněním v procesu osvojování klíčových kompetencí umožní kvalitní základ pro celoživotní učení, zvýší možnost profesního uplatnění a tím i životního úspěchu jedince. Kapitola prezentuje analýzu a srovnání klíčovýchkompetencí v kontextu inkluzivního vzdělávání na evropské i národní úrovni.
Czech name
Klíčové kompetence ve školním vzdělávání
Czech description
Inkluzivní vzdělávání a celoživotní učení patří k současným trendům školství na evropské úrovni. Moderní přístup ke vzdělávání se dnes zaměřuje na tzv. všeobecné dovednosti, klíčové kompetence, které se dají uplatnit v celé škále oborů a situací. Rozvojiklíčových kompetencí u osob se zdravotním postižením, které jsou jednou ze skupin osob obzvláště ohrožených sociálním vyloučením, je třeba věnovat pozornost, neboť jejich osvojení je důležitým nástrojem sociální inkluze. Zohledňování specifických potřebžáků se zdravotním postižením a znevýhodněním v procesu osvojování klíčových kompetencí umožní kvalitní základ pro celoživotní učení, zvýší možnost profesního uplatnění a tím i životního úspěchu jedince. Kapitola prezentuje analýzu a srovnání klíčovýchkompetencí v kontextu inkluzivního vzdělávání na evropské i národní úrovni.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII
ISBN
9788073152468
Number of pages of the result
12
Pages from-to
63-74
Number of pages of the book
418
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—