All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Foreign Language Learning Strategies at Good Language Learners: A Review Study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072440" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072440 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Strategie učení se jazyku u úspěšných žáků v cizím jazyce: přehledová studie

  • Original language description

    Přehledová studie se věnuje současným výzkumům, které zjišťují vztah mezi používáním strategií učení se jazyku a úspěšností v cizím jazyce. Cílem vlastního výzkumu je zanalyzovat současný stav poznání vztahu úspěšnosti v cizím jazyce a používáním strategií učení se jazyku za posledních 13 let na základě časopiseckých a knižních studií a disertačních výzkumů a reflektovat, kde se nabízí prostor pro další výzkumná šetření. Co se týká analyzovaných výzkumných studií, pro zjišťování strategií učení bývá nejčastěji využívána klasifikace strategií učení dle jejich funkcí (Oxfordová, 1990) a její inventář SILL. Úspěšnost je zde nejčastěji definována na základě skóre z jazykových testů, z převážné části standardizovaných. Nejvyšší podíl respondentů výzkumů tvoří vysokoškolští studenti. Ukazuje se, že nejčastějšími uváděnými strategiemi úspěšných žáků či studentů jsou strategie metakognitivní, kognitivní a sociální.

  • Czech name

    Strategie učení se jazyku u úspěšných žáků v cizím jazyce: přehledová studie

  • Czech description

    Přehledová studie se věnuje současným výzkumům, které zjišťují vztah mezi používáním strategií učení se jazyku a úspěšností v cizím jazyce. Cílem vlastního výzkumu je zanalyzovat současný stav poznání vztahu úspěšnosti v cizím jazyce a používáním strategií učení se jazyku za posledních 13 let na základě časopiseckých a knižních studií a disertačních výzkumů a reflektovat, kde se nabízí prostor pro další výzkumná šetření. Co se týká analyzovaných výzkumných studií, pro zjišťování strategií učení bývá nejčastěji využívána klasifikace strategií učení dle jejich funkcí (Oxfordová, 1990) a její inventář SILL. Úspěšnost je zde nejčastěji definována na základě skóre z jazykových testů, z převážné části standardizovaných. Nejvyšší podíl respondentů výzkumů tvoří vysokoškolští studenti. Ukazuje se, že nejčastějšími uváděnými strategiemi úspěšných žáků či studentů jsou strategie metakognitivní, kognitivní a sociální.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II

  • ISBN

    9788021066823

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    299-310

  • Number of pages of the book

    346

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter