The level of map skills by secondary school pupils : the influence of gender and active GIS use
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072802" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072802 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úroveň osvojení kartografických dovedností u žáků druhého stupně základních škol : vliv pohlaví a aktivního používání GIS
Original language description
Mapy se staly běžnou součástí každodenního života všech lidí. Ve výuce zeměpisu jsou pak nenahraditelnou pomůckou, která umožňuje žákům zjišťovat informace o vzdálených místech, vyhledat prostorové rozmístění jevů a vztahy mezi nimi. Pokud mají žáci dostatečně osvojené kartografické dovednosti, uvidí svět ve všech prostorových souvislostech. V předkládané studii je prezentován výzkum zaměřený na zjištění úrovně osvojení kartografických dovedností u žáků základních škol. V teoretické části je představendiagram kartografických dovedností. V rámci výzkumu byl nejprve zjišťován vliv pohlaví na úroveň osvojení kartografických dovedností a to na vybraném vzorku žáků 2. stupně základních škol a nižších ročníků gymnázií v Jihomoravském kraji. Výsledky ukázaly, že úroveň osvojení kartografických dovedností je vyšší u dívek oproti chlapcům. Dále byl zjišťován vliv práce s geografickými informačními systémy ve výuce zeměpisu na úroveň osvojení kartografických dovedností.
Czech name
Úroveň osvojení kartografických dovedností u žáků druhého stupně základních škol : vliv pohlaví a aktivního používání GIS
Czech description
Mapy se staly běžnou součástí každodenního života všech lidí. Ve výuce zeměpisu jsou pak nenahraditelnou pomůckou, která umožňuje žákům zjišťovat informace o vzdálených místech, vyhledat prostorové rozmístění jevů a vztahy mezi nimi. Pokud mají žáci dostatečně osvojené kartografické dovednosti, uvidí svět ve všech prostorových souvislostech. V předkládané studii je prezentován výzkum zaměřený na zjištění úrovně osvojení kartografických dovedností u žáků základních škol. V teoretické části je představendiagram kartografických dovedností. V rámci výzkumu byl nejprve zjišťován vliv pohlaví na úroveň osvojení kartografických dovedností a to na vybraném vzorku žáků 2. stupně základních škol a nižších ročníků gymnázií v Jihomoravském kraji. Výsledky ukázaly, že úroveň osvojení kartografických dovedností je vyšší u dívek oproti chlapcům. Dále byl zjišťován vliv práce s geografickými informačními systémy ve výuce zeměpisu na úroveň osvojení kartografických dovedností.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
ISBN
9788021066779
Number of pages of the result
16
Pages from-to
208-223
Number of pages of the book
263
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—