All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School Management And Inclusive Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072965" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072965 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Management škol a inkluze ve vzdělávání

  • Original language description

    Kapitola se zaměřuje na zkoumání a prezentaci postojů managementu základních a středních škol. Vzhledem k tomu, významným trendem, který posunuje lidské vědění kupředu, je mezioborový pohled na zkoumané skutečnosti se v rámci kapitoly věnujeme interdisciplinárnímu pohledu na zdravotní postižení. Na základě výsledků výzkumu se zamýšlíme nad tím, proč je managementu škol blízký tzv. medicínský modle pojetí zdravotního postižení. Kromě tohoto se věnujeme postojům managementu škol k facilitátorům inkluzivního vzdělávání včetně vývoje vnímání důležitosti jednotlivých facilitátorů v prostředí základních a středních škol. Výzkum probíhal metodou kvantitativního sběru dat pomocí online dotazníku. Výzkumnou jednotkou byl ředitel a ředitelka základních škol a středních škol v Pardubickém kraji. Následně došlo k analýze získaných dat vypovídajících o vnímání facilitátorů a predikci možnosti integrace žáka pouze na základě určitého druhu zrakového postižení.

  • Czech name

    Management škol a inkluze ve vzdělávání

  • Czech description

    Kapitola se zaměřuje na zkoumání a prezentaci postojů managementu základních a středních škol. Vzhledem k tomu, významným trendem, který posunuje lidské vědění kupředu, je mezioborový pohled na zkoumané skutečnosti se v rámci kapitoly věnujeme interdisciplinárnímu pohledu na zdravotní postižení. Na základě výsledků výzkumu se zamýšlíme nad tím, proč je managementu škol blízký tzv. medicínský modle pojetí zdravotního postižení. Kromě tohoto se věnujeme postojům managementu škol k facilitátorům inkluzivního vzdělávání včetně vývoje vnímání důležitosti jednotlivých facilitátorů v prostředí základních a středních škol. Výzkum probíhal metodou kvantitativního sběru dat pomocí online dotazníku. Výzkumnou jednotkou byl ředitel a ředitelka základních škol a středních škol v Pardubickém kraji. Následně došlo k analýze získaných dat vypovídajících o vnímání facilitátorů a predikci možnosti integrace žáka pouze na základě určitého druhu zrakového postižení.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.

  • ISBN

    9788021066885

  • Number of pages of the result

    18

  • Pages from-to

    59-76

  • Number of pages of the book

    156

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter