All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A tolerant or a xenophobic society? Philosophical-pedagogical aspects of multicultural education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33157752" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33157752 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar6" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tolerantní nebo xenofobní společnost? Filozoficko-pedagogické aspekty multikulturního vzdělávání

  • Original language description

    V letech 2011-2012 jsme se věnovali poprvé výzkumu hodnot a postojů žáků, cílovou skupinou byli žáci gymnázií na Moravě, ve vztahu ke kulturní či etnické jinakosti. Na základě tohoto výzkumu, podpořeného v rámci projektu ESF OPVK CZ.1.07/1.2.00/14.0024 "Multikulturní workshopy", jsme s týmem studentů motivovaných také osobní zkušeností z realizací multikulturních workshopů, jichž se jako lektoři účastnili, získali vědecko-výzkumný grant ze studentské grantové soutěže a mohli se tématu věnovat v daleko větším rozsahu. V letech 2014-2015 jsme tak, díky projektu SGS IGA_2014_099 "Multikulturalismus v pedagogické praxi", zkoumali postoje a hodnoty žáků a žákyň různorodých středních i základních škol se zaměřením na jejich vnímání příslušníků odlišné kultury či etnicity a k žákům jsme přidali také rozsáhlou skupinu učitelů těchto škol. Dílčí výsledky z daného výzkumného šetření vám přiblíží také příspěvek Jany Máčalové "Postoje českých pedagogů k Romům a možnosti jejich změny" a příspěvek Michaely Roubínkové a Blanky Moravcové "Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti". Na základě zobecnění výsledků našeho rozsáhlého výzkumu se pokusím čtenářům přiblížit důvody, proč vnímáme českou společnost jako málo tolerantní a se sklony ke xenofobii i rasismu.

  • Czech name

    Tolerantní nebo xenofobní společnost? Filozoficko-pedagogické aspekty multikulturního vzdělávání

  • Czech description

    V letech 2011-2012 jsme se věnovali poprvé výzkumu hodnot a postojů žáků, cílovou skupinou byli žáci gymnázií na Moravě, ve vztahu ke kulturní či etnické jinakosti. Na základě tohoto výzkumu, podpořeného v rámci projektu ESF OPVK CZ.1.07/1.2.00/14.0024 "Multikulturní workshopy", jsme s týmem studentů motivovaných také osobní zkušeností z realizací multikulturních workshopů, jichž se jako lektoři účastnili, získali vědecko-výzkumný grant ze studentské grantové soutěže a mohli se tématu věnovat v daleko větším rozsahu. V letech 2014-2015 jsme tak, díky projektu SGS IGA_2014_099 "Multikulturalismus v pedagogické praxi", zkoumali postoje a hodnoty žáků a žákyň různorodých středních i základních škol se zaměřením na jejich vnímání příslušníků odlišné kultury či etnicity a k žákům jsme přidali také rozsáhlou skupinu učitelů těchto škol. Dílčí výsledky z daného výzkumného šetření vám přiblíží také příspěvek Jany Máčalové "Postoje českých pedagogů k Romům a možnosti jejich změny" a příspěvek Michaely Roubínkové a Blanky Moravcové "Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti". Na základě zobecnění výsledků našeho rozsáhlého výzkumu se pokusím čtenářům přiblížit důvody, proč vnímáme českou společnost jako málo tolerantní a se sklony ke xenofobii i rasismu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Nová sociálna edukácia človeka IV

  • ISBN

    978-80-555-1560-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    111-118

  • Publisher name

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Prešov

  • Event date

    Nov 10, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article