ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074760" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074760 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://capv2013.pf.ujep.cz/" target="_blank" >http://capv2013.pf.ujep.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika ICT ve vzdělávání na stránkách českých odborných pedagogických časopisů v letech 1990-2012
Original language description
Cílem příspěvku je seznámit posluchače s vybranými výsledky mediální analýzy významných českých pedagogických periodik z pohledu jejich reflexe problematiky ICT ve vzdělávání. Média jsou jedním z informačních kanálů, jehož prostřednictvím si mohou aktéřiškolního vzdělávání vytvářet představy o možnostech použití ICT ve škole, dále zprostředkovávají zprávy o politickém, společenském a ekonomickém kontextu implementace ICT do vzdělávání. Odborná média také poskytují prostor pro teoretické diskuze a pro publikaci výsledků empirických výzkumů nebo výsledků různých rozvojových aktivit (projektů). Odrážejí tak stav poznání určité oblasti edukační reality. Studium médií či mediálních sdělení tak může výrazně přispět k pochopení procesu implementace ICT do vzdělávání. Do naší analýzy byly zahrnuty časopisy Orbis scholae, Pedagogika, Pedagogická orientace a Studia paedagogica vydané v letech 1990?2012, tedy od počátku demokratického vývoje naší země do současnosti.
Czech name
Problematika ICT ve vzdělávání na stránkách českých odborných pedagogických časopisů v letech 1990-2012
Czech description
Cílem příspěvku je seznámit posluchače s vybranými výsledky mediální analýzy významných českých pedagogických periodik z pohledu jejich reflexe problematiky ICT ve vzdělávání. Média jsou jedním z informačních kanálů, jehož prostřednictvím si mohou aktéřiškolního vzdělávání vytvářet představy o možnostech použití ICT ve škole, dále zprostředkovávají zprávy o politickém, společenském a ekonomickém kontextu implementace ICT do vzdělávání. Odborná média také poskytují prostor pro teoretické diskuze a pro publikaci výsledků empirických výzkumů nebo výsledků různých rozvojových aktivit (projektů). Odrážejí tak stav poznání určité oblasti edukační reality. Studium médií či mediálních sdělení tak může výrazně přispět k pochopení procesu implementace ICT do vzdělávání. Do naší analýzy byly zahrnuty časopisy Orbis scholae, Pedagogika, Pedagogická orientace a Studia paedagogica vydané v letech 1990?2012, tedy od počátku demokratického vývoje naší země do současnosti.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Employment of Newly Graduated Doctors of Science for Scientific Excellence</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů