Developing communicative competence in EFL learners through online discussion tasks: Selected results
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074826" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074826 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj komunikační kompetence studentů angličtiny jako cizího jazyka pomocí online diskusních úkolů: Vybrané výsledky.
Original language description
Tato prezentace má dva cíle. Nejprve bude představen koncept online diskusních úkolů. Poté bude prezentována metodologie souvisejícího empirického výzkumu a jeho vybrané výsledky. Základní výzkumnou otázkou bylo, zda se komunikační kompetence studentů změnila po jejich absolvování připravených diskusních úkolů. Výzkum byl proveden jako případová studie, ve které 18 vysokoškolských studentů v kurzu angličtiny na úrovni A2 dle SERRJ participovalo ve třech online diskusních úkolech. Metody sběru a analýzydat zahrnovaly pre- a post-testy, žákovský korpus zkompilovaný z textů studentů ve dvou diskusních úkolech a jeho analýzu, a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že celková komunikační kompetence studentů v psaní se zlepšila. Konkrétně se na konci kurzu zvýšila syntaktická složitost jazyka produkovaného studenty, a také jejich vnímaná plynulost psaní. Tato zjištění podporují tvrzení, že aktivní zapojení studentů do online diskusních úkolů rozvíjí jejich komunikační kompetenci.
Czech name
Rozvoj komunikační kompetence studentů angličtiny jako cizího jazyka pomocí online diskusních úkolů: Vybrané výsledky.
Czech description
Tato prezentace má dva cíle. Nejprve bude představen koncept online diskusních úkolů. Poté bude prezentována metodologie souvisejícího empirického výzkumu a jeho vybrané výsledky. Základní výzkumnou otázkou bylo, zda se komunikační kompetence studentů změnila po jejich absolvování připravených diskusních úkolů. Výzkum byl proveden jako případová studie, ve které 18 vysokoškolských studentů v kurzu angličtiny na úrovni A2 dle SERRJ participovalo ve třech online diskusních úkolech. Metody sběru a analýzydat zahrnovaly pre- a post-testy, žákovský korpus zkompilovaný z textů studentů ve dvou diskusních úkolech a jeho analýzu, a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že celková komunikační kompetence studentů v psaní se zlepšila. Konkrétně se na konci kurzu zvýšila syntaktická složitost jazyka produkovaného studenty, a také jejich vnímaná plynulost psaní. Tato zjištění podporují tvrzení, že aktivní zapojení studentů do online diskusních úkolů rozvíjí jejich komunikační kompetenci.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Employment of Newly Graduated Doctors of Science for Scientific Excellence</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů